Gjest Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Torsdag var vi på ul. Helt fantastisk, og alt er i skjønneste orden med den lille, så langt jordmor kunne se da =) Hun var veldig flink til å vise og prate om ulike deler av kroppen, osv. Og babyen er jo verdens nydeligste ;-p Men jeg føler at jeg ikke kom til med mine spørsmål til henne. Virket som om hun var litt lei av jobben sin, eller hadde en dårlig dag. Så det ble ikke til at vi turte å spørre om kjønn eller om bekkenet mitt er for smalt for fødsel (mamma måtte ha 3 keisersnitt). Så det får vi finne ut senere =) Men så fikk jeg ny termin da. Den 16. januar... men da kunne ikke tetsen min vært positiv så tidlig som den var, så jeg tviler veldig på den UL-terminen. Testen kunne jo ikke blitt positiv noen dager etter eggløsning ;-p Så jeg sier fremdeles at jeg har termin rundt den 10. januar. Etter mens-termin så er det den 8... MEN hva om jeg går over tiden når fødselen nærmer seg da... Og de setter igang fødselen etter så og så mange dager. Da går de jo ut ifra min UL-termin den 16., men hvis jeg egentlig har termin den 8. så er jeg jo langt over tiden rundt den 16. (Ble rotete dette, men dere skjønner sikkert)... Jeg skulle da blitt satt igang rundt den 16. da kanskje, men hvis de går ut fra den UL-termin så blir jeg jo ikke satt igang før i slutten av januar... Blir ikke babyen stor da? Huff... Jeg er så redd for å få en giga-baby...
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Fikk forresten veldig dårlige bilder også =) Men det gjør ikke noe... ser jo at det er en baby... hihi. Og babyen var så aktiv, gjemte seg bare bak hendene sine ;-p
lotta72 har fått Anders Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hva med å unne seg en tur på 3D? Kanskje dere får fine bilder, og får vite kjønn om dere vil?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Jeg fikk min 16 dager over ul termin. Husker ikke når jeg hadde menstermin, det er 5 år siden nå. Men størrelsen på gutten var ikke avskrekkende. Han var 3956 og 51 lang.
jente08&jente2010<3 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 så gøy da:) ja, vi fikk 3d på ordinær ultralyd, men du kan jo bestille privat vet jeg:) men men....viktigste er vel at alt var bra med babyen da:)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Fordi om du kjenner unnfangelsesøyeblikket, så kan terminen flyttes etter UL. Denne terminen settes på bakgrunn av fosterets vekst, ikke når det er unnfanget. Det er faktisk ikke slik at alle svangerskap SKAL vare i disse 40 ukene. Noen går lengre for å bli ferdig og noen kortere. Dette henger ofte sammen med syklusene våre (alle har ikke 28 dager). Dermed vokser barnet litt ulikt inni hver mamma, og helsevesenet tar hensyn til dette ved å bruke UL som redskap. I den tiden de tar ordinær UL har de fleste foster vokst på samme måte. Herfra og ut ser man ofte store ulikheter i størrelse. På en måte er jo også ULmålingene kvalifisert gjetning - derfor står begge terminene i journalen din... Ingen vet HELT SIKKERT når babyen er klar og vil ut. Jeg tror jeg ville ventet med å bekymre meg for disse dagene på overtid til du eventuelt skulle begynne å gå dem. Og heller ta det opp med jordmor og sykehus da. Tross alt er ikke en ukes tid så veeeldig mye, sammenlignet med mange andres terminforskjeller. Den største faren med å gå over tida er nok ikke at ungen blir stor... Men det vet du sikkert, og jeg skjønner GODT hva du mener! Prøv å nyt! Og ta opp dette med bekkenet med jordmor, så kan du bli henvist til ny UL + røntgen for å få undersøkt akkurat dette når det nærmer seg. Her måler de barnets estimerte størrelse opp mot åpningen i ditt bekken. Og dette må uansett gjøres nærmere termin. Spennende og stort med UL selv om du ikke fikk vite kjønn. Kanskje enda mer spennende!
Gjest mphs Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Vi mennesker mellom er også forskjelige og hvor lenge vi går gravide er forskjellig. Det er derfor ul termin er den mest korekte. Jeg ble flyttet 9 dager forige gang og tenkte som deg at jeg da ikke kunne ha testet positivt da jeg gjorde. Ble forklart dette av legen og gikk 5 dager over ul termin. Fikk en jente på 3260 g så det stemmer med ett fullgått svangerskap.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Ahaa, da ble jeg litt klokere. Tusen takk for god info =) Synes bare det er så rart at testen var SÅ positiv så tett etter eggløsning... Spennende å se... Ja vi ville ikke vite kjønn i utgangspunktet, så for meg gjør det ikke noe i det hele tatt. Tenkte mer på andre som VIL absolutt vite... Er så lykkelig for at babyen er frisk. Men er jo fremdeles mye som kan skje... =)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 så flott å høre vennen ) har tenkt mye på deg som du ser hehe
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Du kan jo ha hatt eggløsning og blitt gravid 2 uker før du testa positivt, men så har det befrukta egget gått i dvale, og derfor blir terminen skjøvet på!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå