Gå til innhold

Konrakt, jobb, når se det til sjefen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i 50% nattstilling, med en kontrakt som skal fornyes. Skal skrive ny kontrakt om ca 2 mnd. Har nylig funnet ut at jeg er gravid, bør jeg vente med å si at jeg er gravid til jeg har skrevet unner på den nye kontrakten??

Det vil også være 50% natt. Men tviler på at jeg vil klare å gå nattstilling etter hvert.... Men vet at akkurat nå finnes det ingen dagstillinger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen meninger rundt dette??....

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Er du lovet denne stillinga?

Skrevet

Ikke godt å si. Lurer på det samme jeg også ,har bare kontrakt ut september. Synes kansje jeg burde si det til sjefen, man har ikke bestemt meg. Håper du finner ut av det. Lykke til

Skrevet

Det at du er gravid skal jo IKKE påvirke om du blir satt til jobben eller ikke, men jeg må si at jeg kanskje hadde ventet -- slik at beslutningen helt er basert på ditt arbeid og ikke din "tilstand"

Hvis det er snakk om en forlenget kontrakt (vikariat el.lign med kort varighet - mindre enn et år si) så ville jeg nok garantert ha ventet - fordi jeg anser mulighetene for SMÅ til å få et nattvikariat (el.lign) når sjefen vet at du er gravid..

men opp til deg - du har ingen plikt til å si fra før 2-3 mnd før permisjon

Skrevet

Takk for svar. Nei jeg er ikke langt på vei, nesten 5 uker bare. Tenkte kanskje at jeg fikk bli sykemeldt fra nattestillingen viss jeg ikke klarer det, og evt. gå ekstra på dag og kveld om det er behov.

Skrevet

Nei, du må vente med å fortelle det tenker jeg... En må nesten være så "sleip" altså... Da står du jo sikrere økonomisk om du skulle ha behov for sykemelding ol... Skal du risikere å bli arb. ledig fordi du er gravid er jo det ille da... Nei jeg er sikker på hva jeg hadde gjort, men skjønner at det ikke er noemorsomt å "lure" sjefen slik... Men som nevnt, dette skal jo ikke tas med i betraktningen om hun vil ansetter deg videre allikevel... Lykke til!!

Skrevet

Eg ville sagt det når kontrakta er klar for underskriving. Rett før du skriv under. Då kan ikkje sjefen trekke tilbodet tilbake utan å rissikere rettsak og du har vore ærleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...