niros Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg fant engang en innkjøpsliste her på Bim og la den på favoritter, men så forsvant alle favorittene mine. Noen som kan hjelpe meg med en nye en. Og gjerne si litt om hvordan bilsete dere har/evt leieordning. Vi har en gammel bil så det blir nok foreløpig ikke noe iso-fix sete. Noen tips?
SokkeLaila Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Tja.. jeg skal ikke avgjøre om lista er god, men dette har iallefall jeg satt opp.. Regner vel ikke med at jeg skaffer meg alt på listen, heller.. STELLEBAGEN Hundeposer til bleier Gulpekluter Bleier Barnesalve Våtservietter Papirtørklær/kluter Klesskift Purelan Smukk/flaske Antibac til egne hender HJEMME Tempmåler Paracet supp A-krem til kropp Smukker/flasker Neutral vaskepulver/skyllemiddel Babyneglsaks Ammeinnlegg (engangs + ull) Vogn med dyner og puter.. Saueskinn Stellebord Vugge/seng med dyner og puter Sprinkelbeskytter i seng Sengetøy Tisselaken Babycall MaxiCosi Voksipose ..1 pakke MME Håndklær med hette Babyline såpe-/olje Barnesalve -dr Eilertsen Talkum Q-tips Klorheksidin Vippestol Lekegrind/reiseseng Helsetepper Stellebag BabyBjørn bæresele Bæresjal.. Badebalje Babyhårbørste Brystpumpe Katte-/mygg-/regnnett til vogn Liggeteppe/babygym
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 hei! her er en liste jeg laget for lenge siden. Ang bilstol så har vi kjøpt maxi cosi og når vi kjøper ny bil kan i evt supplere med iso-fix. Syntes det er best med nytt ettersom det er veeeldig viktig at sikkerheten er 100% i bilen. - Oppblåsbar stellematte (IKEA) - små håndklær fra IKEA - Badebalje (IKEA) - Ammepumpe - Brystskjold - Bæresele - Uro til sengen - 2 helsetepper - Seng - Madrass med avtakbart trekk - Laken - Dynetrekk - Dyne - Sengekant - Vogn - Vippestol - Lammeskinn UTSTYR TIL turer o.l. - Stellebag - vogn Dyne 65/80cm - Bilstol - Strikke/tove et teppe UTSTYR TIL MAT/drikke - Tåteflasker – dr brown - Sprøyte til eks tran - Smekker - Maltekstrakt (rema 1000) Leker og annet: - lekestativ babyen ligger under - bok til barnet (til bilder, første tann, etc) - Smokker UTSTYR TIL STELL/meg - Hundeposer til bleier (rema 1000) - gass/froté kluter på Spar Kjøp (stump og ansiktsvask) - Pampersbleier fra rema 1000 (billigere) - Pads - Våtservietter (coop eller x-tra) - babybørste - Babyshampoo - Weleda baby oil med Calendula - spenol - Zinksalve - Klorhexidin (rense navlen med) - Vaskepulver uten parfyme - Mesoft kompresser fra apoteket - Babysnyter (evt dråpeteller) - Termometer (Clas Ohlson) - Neglesaks til barn - stikkpiller - saltvannsdråper - Ammeinnlegg - Brystvortekrem - Myke bind - Ammetopp/genser KLÆR: Body Strømpebukser Ull trøye/body Ull strømpebukse Joggebukser Genser/jakke Tynne gensere Bukser Sparkebukse Varmedress Sokker Luer Ytterjakke Strikkeklær T-shirts/body kortermet Pologenser Pysjamas
Ladybug~N&E Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 tja.... ta en titt på utstyrsguiden her inne;) der står det hva man trenger til det meste. står på det oransje feltet på venstre side her. ang. bilsete så har vi kjøpt oss acta graco logico s. 1300sk på happyland i sverige, inkl. base. skulle egentlig ha maxi cosi(best i test) men falt for dette i stedet. det har gode sidebeskyttelser, og 5punkts sele. ryggen i setet er litt bratt. men har hørt at belastninga på ryggen under en evt. kollisjon blir mindre ved en oppreist stilling enn når babyen mer eller mindre har liggestilling i bilsetet. uansett så har dette setet en liten knott på basen (ikke isofix, festes lett med belte) som man kan skru på, sånn setet "vippes" litt bakover. da kan babyen ligge litt bakover alikevel om det skulle bli altfor bratt. ellers så har jeg hørt mye flott om maxi cosi!! best i test som sagt, lite og lett, god sidebeskyttelse, solskjerm og veldig trygt!
Topp 10. Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Du kan feste basen til maxi-cosi med bilbelte hvis man har litt eldre bil:) Dette fikk vi beskjed om... for vi har 96 modell... Ang innkjøpsliste, så så jeg på denne på bim som utgangspunkt, men fjernet det jeg ikke mente var nødvendig!! lykke til:)
niros Skrevet 19. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2007 Tusen takk for alle fine tips. Denne er herved lagret på favoritter:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå