Gå til innhold

Hvor i Oslo er det best å vokse opp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldre bosetter seg stort sett der "de føler seg hjemme". Noen velger Frogner og noen Tveita, med den overbevisning om at barna får det godt.

Jeg tror det er det samme hvor man vokser opp, hvis man har gode venner og kjærlige foreldre:)

Ikke helt svar på spørsmålet ditt kanskje...

Skrevet

det er vel umulig å svare på. alle steder har sine fordeler og ulemper vel. selv er jeg oppvokst på Ullern, og har synes det har vær fantastisk. forholdsvis 'landlig', med kort vei til majorstuen og sentrum. veldig trygt, var sjelden noe bråk av typen ungdomsgjenger eller noe som helst annet. nå har jeg passert de tredve, så jeg vet ikke helt hvordan det er idag, men noe dop ble det i enkelte miljøer etterhvert som vi ble eldre, og det var fester med alkohol fra fjortenårsalderen, men det var nok likt over hele hovedstaden.

jeg hadde aldri en med mørk hudfarge i klassen i løpet av 12 skoleår, og knapt nok heller i paralellklasser, men alle mine venner herfra er tolerante mennesker med like stor respekt for alle raser og folkeslag.

Ulempen med olso vest kan vel være et mulig sterkere kjøpepress mht merkeklær og gadgets enn på østkanten, men jeg tror dette og har jevnet seg mer og mer ut de siste årene.

men ullern er ihvertfall et fantastisk pent sted, spør du meg:-) jeg vil gjerne oppdra mine barn her også!

Skrevet

østensjø bydel :) her har du alt du trenger! Skog, parker, barnevennlige strøk, flere skoler, utsikt, bhg osv osv! Er født og oppvokst og bor her enda :)

Skrevet

Skjønner hva du mener,kanskje det er jeg som er unormalt "rotløs". Vokste opp selv et sted utenfor Oslo,som jeg ikke kunne tenkt meg at mine barn vokser opp fordi det har blitt et veldig snobbete sted. Nå har jeg bodd i bydeler veldig nær sentrum i ca 10 år. Trives kjempegodt, men nå som vi har fått barn vurderer vi å flytte lenger vekk fra sentrum, både med tanke på miljø og at det er for dyrt her å kjøpe større leilighet enn vi har nå, og som vi ønsker oss hvis vi skal ha et barn til. Jeg tenker masse på dette og klarer ikke bestemme meg hvor min "drømmebolig" er.

Skrevet

Sånn har vi det også. Bor i en populær bydel nær byen og trives kjempegodt, men.......Man lurer selvfølgelig alltid på hvordan barna vil få det i oppveksten. Vil gjerne bestemme oss før barna begynner på skole.

Vi er også rotløse, så blir rart å bare velge et sted. Har tenkt på Moss faktisk....

Skrevet

Moss... Ja, der kan man jo få svært hus til samme pris som liten leilighet her vi bor nå. Men vi har begge jobber i Oslo sentrum og det er for dumt synes jeg å bruke døgnets dyrbare timer på pendling..

Skrevet

Tror i grunn det er bra alle steder. Vi har valgt indre by fordi det er den type miljø vi ønsker for ungene og trives i selv, men dalstrøka utenfor er sikkert akkurat like bra - med et mulig unntak av et par småområder rundt Furuset og Holmlia, men disse begrenser seg så vidt jeg har skjønt til noen kvartaler.

Skrevet

Ja, jobbene våre blir problemet da. Ikke en ønskesituasjon å pendle nei. Hadde vært deilig å ha et hus med hage, og slippe barna ut.....drømme, drømme.....Men vil bo i nærheten av en stor by...

Skrevet

Jeg er oppvokst på Tveita, og likte meg veldig godt der. Har alt du trenger på senteret der og så bruker t-banen 10 min ned til sentrum. Er ikke så velig lang vei til skogen der heller. Så er det ganske barnevennlig der.

Skrevet

Om bydelen er den beste kan jeg nok ikke svare på, men å si at den er bra å vokse opp i, DET kan jeg svare på:

NORDSTRAND

Skrevet

Velkommen til Moss skal dere være:) Her er det fint å bo, er selv oppvokst på Oppegård(vi flyttet derfra når jeg var 16) men kunne aldri tenkt meg å flytte herfra. Vi bor i Rygge kommune, her er det så godt som 100% barnehagedekkning= supert:). Inn til Oslo går det buss hver time, den tar ca 50 min, toget tar ca 40 min. Kjører du utenom rushen bruker du 40 min med bil til Oslo.

Vi har postnr Moss men bor i Rygge kommune. Det er vel postnr 1526, 1528, 1529 som tilhører Rygge kommune, samt 1570 Dilling, 1560 Larkollen og 1580 Rygge.

Har du ca 2,5 mill får du et bra hus:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...