Gå til innhold

Man kan få izi sleep med iso-fix ja??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står så lite om det på hjemmesiden deres, men mener å ha hørt at det finnes...

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at den ikke kommer med base før om et par mnd jeg.. eller tar jeg feil??

Skrevet

Hmm ok, men jeg har tid til å vente jeg:-)

Skrevet

Utklipp fra Trygg Trafikk om HTS Izi Sleep

Lettmontert barnesete

(04.04.06) - Sist endret: (24.08.06)

Den nye babystolen fra HTS viser grønt når den er riktig montert, sånn vet du at stolen er riktig festet i bilen før du kjører av gårde.

Det er mange som monterer bilbarnestoler feil, så for å gjøre det enklere for foreldrene å feste stolen riktig har HTS utviklet en ny babystol med enkel belteføring. Dessuten viser indikatoren grønt hvis stolen er korrekt montert, og rødt hvis du ikke har klart det.

Isofix

– Stolen har også en unik beltestramming. Når man skyver bærehåndtaket i riktig posisjon strammes samtidig beltet ca. 4 cm, forteller Hans Kristian Torgersen, daglig leder i HTS BeSafe.

Sete- og rygglengden er lengre enn på andre babystoler i gruppen 0+ som er for barn fra 0-13 kg. Dermed kan babyene bruke setet lenger. Det er også et fempunktsbelte integrert i stolen. Babystolen er dessuten forberedt for isofix med støtteben, men det kommer ikke i produksjon før til sommeren. Isofix er en standard som finnes på stadig flere nye biler. Med isofix bruker du ikke bilens belter, men to fester som finnes i baksetet til å montere barnestolen.

Babystolen kan legges helt ned slik at barnet kan sove videre når bilturen er over.

Liggende

HTS har brukt ca. 3 år på å utvikle den nye babystolen Izi Sleep, og Torgersen sier de satser på at Izi Sleep blir testvinneren blant babystoler. Stolen har vært igjennom ca. 150 ulike krasjtester før den nå kommer på markedet.

Stolen er også laget slik at den kan legges ned i liggestilling utenfor bilen, eller puttes i et vognunderstell så du kan trille videre med barnet. Veiledende pris på babystolen er 1699 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...