Gå til innhold

Noen med praktisk tips til mme-tilberedning på flyplass/ fly?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan jo ikke ta med noe flytende inn gjennom sikkerhetskontrollen og på flyet lenger. Men det står på flyplassen sine sider at det er lov å ta med barnemat og mme, men idet mme skal gis ferskt pleier jeg å ta med litt avkjølt vann på en flaske, varmt vann på termos og pulver og blande ferskt når jeg er ute noe sted. Men det er vel ikke lov å ta med termos med varmt vann inn på flyplass/fly? Mener de kun ferdigblandet mme på flaske, og så må man spørre om de kan varme den opp på flyplassen/flyet? Noen som har vært ute og flydd med mme-barn etter de nye reglene kom og som kan hjelpe meg? Gruer meg litt til oppholdet på flyplassen og flyturen idet lillegutt er superutålmodig og setter igang et kjempeleven med en gang han er sulten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gubben er sånn flyfyr, og han sier det er mulig å få varmet opp flasker i alle større fly, som SAS og Norwegian, f.eks. Widerøe blir det kanskje litt verre med.

Skrevet

i stedet for termos har vi en slags termoveske som tilhører flaskene hans, kanskje det er mindre suspekt enn en termos som ikke er gjennomsiktig...

Skrevet

De små ,ferdigblandede boksene til Nan inneholder 200ml, er det ikke det som er grensen man kan ta med seg av flytende væske? (eller husker jeg helt feil nå??) De er jo veldig greie å ha med seg :o)

Skrevet

Det er faktisk lov å ha med babymat ombord i flyet. Anbefaler ferdig blandet nan bokser på 200 ml. varmt vann til å varme flasken med melk eller et matglass kan ikke være vannskelig å oppdrive på flyet eller flyplassen.

lykke til, og god reise!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...