Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hvordan ser dagene deres ut? Har dere klart å få til noen rutiner som funker? Når legges de for natten og når står de opp? Sovner de helt av seg selv? Får de mm eller mme? Jeg trenger alle tips jeg kan få,vi har kommet meget galt ut pga av kolikk..MÅ vugges i søvn hele døgnet,SLITSOMT!!Nå er kolikken borte og vi lengter etter litt rutiner på ting;o) Alle tips tas i mot med stooor takk!
Leetha Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Hei. han legger seg 21.45 og vi står opp rundt 8/halv ni stort sett. Han får da pupp om natten enten 1 gang eller 2 ganger. ammer han på eget rom på natten og legger han tilbake. hvis det er tidlig morgen tar jeg han i senga mi og vi ammer og sover videre der. Ja han sovner av seg selv om kvelden og om natten, men gjorde ikke det før. han får både mm og mme. gir litt mme på dagen og før legging om kvelden. på dagen har vi ingen rutiner enda ang soving/mat, det går litt i hytt og pine det. Han er 2 måneder og 3 uker. Har fått han til å sovne av seg selv, ved at jeg la han mett, tørr bleie, rapt etc pluss at han må være trøtt. lagt han og så fort han gråt tok jeg han opp, trøstet kjapt og la han ned igjen, koste, sang etc. ingen skrikekur altså, bare fortsatte og han sovnet så selv. eget rom, mørkt, lunt i senga, bruker nattpose. det bare ble slik at seg selv. får se om det varer:)
knøttet 2007 Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hei! Vi bader når han er trøtt på kvelden. Vi begynte med dette ved ca sju-åtte ukers alder. Nå er han snart tre måneder. Begynte badet ca 21.00 men han har forskjøvet det til nærmere 19.30-20.00 nå. Får så pupp og sovner ved den. Vet at dette sikkert er "høl i huet", men det funker for oss nå. Jeg er så lei av å gjøre som alle sier jeg skal og bare slite. Så legges han sovende/halvsovende, mett, rapt i senga i mørkt rom. Han sover da fra ca 21.00 til mellom 03.00-05.00. Får ny pupp en eller to ganger til før vi står opp mellom 08.00 og 10.00. På morgenen får han da litt pupp, så går vi på badet, koser, steller. Leker litt før det er tid for ny pupp ca halvannen time etter "frokosten". Så tar han ofte, ikke alltid en god formiddagslur, også går det jevnt med mat med 1,5- 3 timers mellomrom resten av dagen og noen små lurer. Må innimellom bæres i søvn med sjalet ennå pga luft i magen. Sover sjelden etter 17.30. Tror dette er veldig individuelt og vi gjør nå bare det som føles riktig for oss. Det er ingen av de som gir råd til deg som opplever ditt barn i disse situasjonene. Lykke til!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Hei på deg:) Min gutt er nå 3 mnd og to dager akkurat. han legger seg om kvelden ett sted mellom 20.00 og 21.00. Bader han gjerne sånn i syv tiden da,annen hver dag(av og til hver dag) og så på med pysj og nattstell. Gir han pupp og kos fra han da er ferdig med å bade og har fått nattstellet sitt:). Han sover i sin egen seng og sover til ca 06.00. Da er det litt pupp og så sover vi til alt mellom 8-10. Står da opp og tar morgenstellet. Så er det litt pupp igjen.. Leker litt på teppet hans,han skravler og koser seg da gjerne til kl er sånn 12. Da er det på tide å sove litt siden han er trøtt. Sover da fra ca 12.00-15.00(15.30). Og da er det å være våken til han legger seg om kvelden igjen:) Men det er bare kos for han er så blid og fornøyd:) Syntes vi har fått til ganske gode rutiner:) Han får kun mm så det blir jo litt pupping på ettermiddagen da:) Huff... Ble litt langt det her,men men...
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 var huff fordi det var litt langt,ikke pga puppingen.. hehe ser det kan misforståes...
olgita Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Jenta vår er 2 mnd og 1 dag... Og hun sover gjennom hele natten! Vi er utrolig heldig! Vi tar kveldstellet ca 19-2000 med masse kos og pludring, så sover hun gjerne 1,5 t + -,gjerne lengst de dagene hun bader. Alltid i egen seng! Deretter spiser hun litt (ikke for mye, da blir hun for trøtt) småprater og koser i fanget og/eller på teppet med lekestativet, alt etter humøret hennes... ny bleie og så masse mat! Så legges hun seg i 2300 tiden og sover godt hele natta. Rundt 6 ukers alderen sov hun ca 6 t før amming i senga vår (10 min) og nye 3-4 t etter det... Nå i det siste har hun sovet 9-10 t (10 min) før hun får ny bleie, ammes i senga vår, og så sover hun nye 4 t etter det...Prater ikke om natta, koser veldig lite...kanskje bare stryker hun litt over håret! (he he...masse hår) Om dagen sover hun i kortere intervall... ca 1,5 t + - ... alt ettersom... og har godt med dagslys og frisk luft. Bruker å dempe belysningen på kveldsduppen og før natta gjør jeg det ganske mørkt, bare med nattlampe på. Når jeg legger meg, da slukkes lyset. Dette syntes jeg fungerer kjempegodt! Hun har akkurat begynnt å ta smukk... jeg har "for mye" melk, slik det sprutet når hun ville kosesuge og egentlig var mett... Så det hender hun bare ligger i senga med smukk uten å sove noe særlig, men bare stille og slapper av....Har en uro i vugga, med speil... Superpopulært for tulla vår iallefall... Håper det ordner seg for dere...!
Mia_I Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 signaturtrollet - dere har det faktisk omtrent akkurat likt som oss. Deilig å se at flere lar de små sovne til puppen om kvelden, her funker det godt, og orker ikke slite med noe annet... selv om noen selvsagt synes det er helt håpløst. Vi har heller ikke hver-tredje-time-kustus, av om til blird et bare halvannen - men pytt. Hun legger da passe mye på seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå