flypapir Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Pleier bare å slumpe, med varierende resultat... Men i dag kommer svigers+ en "svigertante" på besøk, og da føler jeg presset på å lage noen gode vaffler... Noen som har en god vaffeloppskrift med relativt nøyaktige mål? Gjerne en med noe surt i (kefir, rømme el)! Blir veldig glad for svar!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Nøyaktige mål har jeg ikke, men kan skrive hva jeg gjør 6-8 egg. Disse skiller jeg eggeplomme og eggehvite. Blander plommer med sukker og lager eggedosis. Tilsetter mel, melk, vaniljesukker, smør. Har i rømme eller fløte, alt etter hva jeg har i hus. Lager en litt tykk røre. Lar denne stå litt. Stivpisker eggehvitene og hvelver de forsiktig i røren. Da blir vaflene luftig og gode. Lykke til
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Grove kjempe gode vafler: 3 egg 4 dl blåbær biola 1 dl sammalt hvete fin 1 dl hvetemel kardemomme (kommer ann på hvor mye du vil ha i) Dette er en oppskrift fra Foreldre og Barn:)
Anna Nym :o) Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Toro sin pose der en bare tilsetter vann og smør ) Har prøvd mange oppskrifter, men den blir bare BEST!
TurangaLeela Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 2-3 egg, spørs hvor store koppene er halv kopp sukker pisk godt 1 kopp søt melk 1 k. sur melk 2 k. mel halv ts natron Hvis du bytter ut sukker med fruktose, hvete med spelt, og melk med soya melk blir de ekstra sunne med masse proteiner, vit, og minarler. Og LIKE gode:) Vil du ha de litt grove dryss litt kli i røra
♥ DAME Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Helt enig Anna Nym, den er bare best OG enklest )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå