Luna** Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Dette er vel helst de med barn fra før som kan svare på, men hvor lenge ammet dere bebisen om natten?
bitte 33 Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 nr 1 i 2,5 år . nr 2 i 2 mnd . og nr 3 i 2 år
gabi Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 6 uker. Jeg har stort behov for søvn, så det var bra jeg og babyen var samstemte der.
aanonym Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 6 måneder. Tror det er ganske gjennomsnittlig.
Guttemamma x 3 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Min lille gutt med høy forbrenning og høyt aktivitetsnivå måtte få påfyll om natta til han var ca. 1 år. Deretter ble det litt av og til fram til han var 1,5 da han ikke ville ha mer på natta. Etterhvert som han ble større brukte jeg å ta ham over i senga vår og samsove etter amming. Disse ammehormonene gjør det lettere å sovne igjen for mor (og barn) så det gjør ikke det helt store utslaget på min søvnmengde.
Tpop Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Jeg grudde meg veldig til dette med nattevåk med førstemann. Vi lagde derfor en rutine på dette med at vi stelte og ammet siste gang i 24tiden og han sov da i 4 timer og jeg ammet igjen. Etter en ukes tid sov han i 5-6 timer og etterhvert som han sov lengre og lengre begynte vi å legge han en time før og sånn hadde vi det i mange mnd. Etter få uker så la vi han i 23tiden og han sov da i 6-7 timer og fikk da tørr bleie og jeg ammet og han sov da i 4 timer igjen som jeg også sov. Syntes det var en grei rutine og håper at nestemann også kan innrette seg etter denne:) Fikk da den nattesøvnene som er viktigs for meg. Fra 24 og noen timer og noen timer til etter det stellet igjen. Det var tøft de to førstemnd synts jeg da jeg gjerne kan sove hele tiden til vanlig, men det var litt også for at han våknet med en gang jeg la han fra meg etter amming og begynte å gråte. DET var slitsomt, men det gikk heldigvis over... Jeg kommer ikke til å fly og amme hver annen time(annerledes de første ukene da) hvis jeg vet at han får i seg nok mat under ammingen for førstemann her ville gjerne det også men dt var bare for å kose, men jeg følte det slettes ikke som noe kos så jeg klarte å dra dette ut litt og litt og det ble da til slutt hver 4 time som han var fornøyd med:)
mari.a Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 prøvde å slutte etter ca 6-7mnd, men han sov ikke hele natta før ca 8mnd-da etter en skrikeperiode...måtte tvang til-den gutten var glad i mat og ville ha hver 3.h.....men d var jo ikke behov for d...ble bare en vane tror jeg og våkne hver tredje time nesten på sekundet...måtte derfor tvinges til søvn...vanligvis har de visst ikke behov for nattmåltider etter 6mnd hvis de spiser godt i løpet av dagen..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 2,5 år? det høres lenge ut å amme om natten. Er det bra for barnet og ikke få sammenhengende søvn? Bare lurer, er helt grønn på dette med amming...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå