våren Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hei Har de siste dagene blitt skikkelig nummen i fingrene, spess på høyre hånd. Det prikker og jeg synes jeg mister følelsen i fingertuppene. Jeg har hatt endel vann i føttene en stund og har nå kanskje fått det i hendene også, men det ser ikke så ille ut som det gjør på føttene (som ser ut som flytebrygger, ingen sko som passer...) Er det andre som har det slik? Og som har snakket med jordmor/lege ang dette. Er det farlig? Bør jeg foreta meg noe. Er over termin, og skal på ny kontroll til uka, men det føles så lenge til.
mamma og godguttene Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Heisann. Jeg hadde det slik i forrige svangerskap, var også høyre hånden min, akkurat som om noen fingrer "sovner" også begynner det å prikke. Jordmor sa til meg at dette var normalt, muligens noen nerver som lå i klem, og ikke noe å bekymre seg over. PS : Jeg hadde også mye vann og var veldig hoven.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Det går et bånd rundt håndleddene også nå mot slutten har blodvolumet økt med over 50%, derfor denne nummenheten, trøsten er at den forsvinner etter fødselen....
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 det er nok pga vann, og økt blodmengde du er nummen...... de to fingrene i midten på høyre hånd har vært nummene i et par uker hos meg( uten stopp altså heeeeeele tiden).....men sånn generelt har jeg hatt problemer med hendene siden jeg var i uke 25. Var på nevrologisk avdeling på sykehuset og fikk beskjed av vakthavende lege der at det var karpal tunnelsyndrom, og at det var ganske normalt under svangerskap.....hvis ikke det gir seg innen 3 mnd etter fødsel, kan det hende du må operere, for da har ikke nervene nok plass i håndleddet ditt.....men ikke noe farlig sånn som jeg har skjønt det i allefall!
våren Skrevet 19. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2007 Tusen takk for svar. Siden jeg har mye vann i kroppen (2 på ødemer på helsekortet) satser jeg på at det har med dette å gjøre. Ble litt roligere nå. Skal bli godt å få ut dette vannet og ikke minst babyen da.
mizz25 Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Heisann e påbesøk ifra 2 trimester Sist svangerskap hadde æ det sånn,prikket i fingran å to fingra ble stiv på natta så æ måtte "hjelpes te"med å lukk handa.. ekkelt.. Dro te legne med det å det va sånn svangerskaps"plager"
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 drikk masse vann om du har mye vann i kroppen, det hjelper faktisk for mange!
Lille Trille 2015 Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Spesielt fingrene på høyre hånd har en tendens til å "dø" og bli skikkelig nummen. Leggene er også helt stive - akkurat som jeg har melkesyre i beina når jeg går - 18 dager til termin, og tror det er ganske "normalt"... Armer og bein er ganske tunge for tiden, og tror dette har med blodtilførselen å gjøre.... Men er du urolig kan du jo ringe føden og høre hva de mener, eller snakke med lege/jordmor igjen i morgen kanskje?? Ikke noe kjekt å gå rundt å uroe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå