Gå til innhold

liten mage....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca to uker til termin og alle sier at magen min er veldig liten. Møtte feks noen her om dagen som sa at de trodde jeg bare var 6-7mnd på vei. Jeg kjenner masse liv å sånn,men blir jo så usikker når jeg får høre det hele tiden.. Flere med små mager da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har litt liten mage. Men jeg tror egentlig ikke det er noe galt, for jeg kjenner mye liv hele tiden jeg også. Skal på ul for en sjekk på tirsdag, og håper jeg kan gå derifra og vite at babyen vokser akkurat som den skal:)

Skrevet

Jeg har også liten mage. Er 37 +1 i dag. Ligger under streken på sf-mål, og skal til ekstra sjekk på tirsdag (var hos lege sist uke). Hvis den ikke har vokst siden sist uke, vil jeg bli sendt til ultralyd. Men, siden jeg kjenner spark og bevegelser, og hjertelyden er helt fin, så regner jeg med at alt er bra.

Kan jo håpe på en litt lettere fødsel kanskje, ved at ungen ikke er altfor diger ;)

Skrevet

Har også for liten.. Men babyen holder sin egen kurve, og hjertelyd er fin.. Men blir nøye følgt opp. Det er deilig..:) er 38+5dager idag og ligger godt under kurven.

Skrevet

Bestevenninnen min hadde bitteliten mage og slapp å kjøpe mammaklær. Og fikk en nydelig jente på 2500 gram 3 uker før termin. Noen er bare mindre enn andre. Selv ligger jeg langt over kurven og frykter for en 5000 gram baby, men what can I do?

Skrevet

Men når dere sier at dere følger deres egen kurve... så betyr ikke det at dere følger den "slavisk" ikke sant? Jeg har bare blitt målt sf to ganger, så jeg har ikke et ordentlig inntykk av kurven min ennå. Men det er ok å "dette ned" 1-2 hakk på skjemaet (i følge den kurven som står der) når det er 5 uker i mellom målingene og likevel så følger den sin egen kurve, ikke sant?

Uff, dette ble skikkelig rotete. Jeg kan prøve på nytt hvis det ble helt uforståelig.. :)

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 37+6. Har også liten mage og har til tider bekymret meg litt for dette. Men har blitt beroliget av lege og jordmor om at jeg er helt normal. Jeg bærer babyen inni meg. Hos mange ligger den mer utenpå, visstnok. SF- målene mine er omtrent på den røde streken ved hver måling. Jeg ble også mest usikker på grunn av kommentarer fra andre.

Skrevet

Tusen takk for svar. godt å høre at det er flere. skal til jordmor på fredag så da blir jeg forhåpentligvis enda mer beroliget :)

Skrevet

Det er så utrolig unødvendig med sånne kommentarer. Alle skal liksom være eksperter på hvordan gravide skal se ut. Vi er alle forskjellige og har forskjellige mager. Jeg er også i følge alle andre veldig liten, men i følge symfysemål og ultralyd akkurat passe stor. Blir så lei av hele tiden måtte forklare for andre. Syns det er rimelig frekt av folk å kommentere magen min også.

Skrevet

Helt enig med deg. Spesielt når ALLE skal kommentere det. Og jeg vet til slutt ikke hva jeg skal svare.. blir bare usikker.. grrrr!!!!hehe :)

Skrevet

Go morgen damer ;)

Jeg er i uke 28 og har sf mål på 19, så jeg har også liten magen.

Dette er midt 2 svangerskap så jeg bekymrer meg ikke ;)

Men husker jeg var veldig bekymret da jeg ventet nr. 1.

Hadde også liten mage da. Han sluttet å vokse da jeg hadde 8 uker igjenn. Men fikk kjempe godt oppfølging å besked om at alt lå til rette for at han skulle kunne ta til seg den næringen han trengte.

Denne gang tenker jeg ikke noe over det, nyter egentli at jeg ikke er blidt for stor og tung og trøster meg med att blir magen for liten får jeg oppfølging!

Babyen er nok frisk og rask.

Første mann var 26 % under vektig het det, men legene mente han var helt perfekt i forhold til hvor stor jeg er, hvor stor jeg var når jeg ble født å hvor stor pappan var da hen ble født.

"normalen" dem går utfra i dag er basert på hvor stor babyene er gjennomsnittlig i hele landet. Så normalt for deg kan i praksis være noe annet enn normalt for meg ;)

Ble lidt lang dette.

Lykke til alle sammen, babyen deres blir nok helt perfekt!!

Skrevet

veldig mange med liten mage som venter jente sa jm...

Men vet ikke om dette stemmer da...

Skrevet

Tror ikke det stemmer. I alle fall ikke for meg. Hadde liten mage sist, og fikk da gutt. Har liten mage nå, og venter jente. Er høy og slank, så det ville vært rart hvis jeg skulle fått kjempe mage. Har mer plass å fordele magen utover. Folk er mer feite enn tidligere, og det virker derfor som de har større mager.

Skrevet

Min er også liten.. Ikke liten på SF-målene merkelig nok. Har holdt seg over den røde streken, men alle kommenterer hvor liten magen min er.. Sånn som om torsdagen møtte jeg en slektning, så spørr hun hvor lenge det er igjen og da jeg svarte 6uker sier ho: "Oi, så kort igjen ja.. da er du ikke stor! heldig å ha fått en søt liten mage du da ja".. Har forsjåvidt hørt den kommentaren "oi, da er du ikke stor" igjennom hele svangerskapet -.- Begynner å bli lei!!! Skjønner ikke hvorfor folk MÅ kommentere at man enten er stor eller liten. Men kan vel ta det som et komplimang også da.. siden jeg har gått opp 16kg hittils (og var litt overvektig fra før..så det synes jo), så vrir jeg om inni hodet mitt å får det til at de sier at jeg ikke ser feit ut :P haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...