Gå til innhold

grøt for å sove om natten ??


Mamma Mirabell

Anbefalte innlegg

gutten min er bare tre mnd... vet at man kan begynne med grøt når de er fire mnd men er det noen som har begynt tidligere enn det ? Hvorfor ?

Min sønn har enda ikke sovet natten igjennom og er oppe for å spise ca fire fem ganger i løpet av natten.. merker at jeg snart ikke holde rut mere.. er såååå sliten... min mor begynte med grøt til meg npr jeg var tre mnd og jeg har ikke tatt skade av det.. Hva er skadene ?

 

Noen med innspill til meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min er kun 3 mnd han også og jeg skal begynne så smått med grøt nå (HS er informert og sier det er ok). Min lillegutt krever mye mat, og i det siste har han våknet ofte om natta og det er slitsomt for både meg og han. Tidligere våknet han 1-2 ganger fra 20 til 07, mens nå våkner han ca 5 ganger pr natt.

Vi begynner forsiktig og ser hvordan det går...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problemet med at gutten vår våknet 5-6 ganger i løpet av natten, våknet bare 1-2 ganger før. Han tok pupp hver gang men sovnet ganske fort med den. Vurderte også å begynne med grøt på kveldene for at han skulle sove lenger, men fikk råd om å vente til han var 4 mnd. Fikk et tips om å ikke ta han opp med en gang når han våknet om natten, vent minst 10 minutter for å se om han sovner igjen.

Dette funket bra for oss og nå sover han natten igjennom :) De første nettene våknet han mange ganger men sovnet etter bare få minutter med litt suttring. Nå suttrer han ikke lenger nå han våkner på natten, sovner igjen ganske kjapt :) Kan jo se om det funker for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi han mere mat i løpet av dagen, og gjerne legge inn ett ekstra måltid før han legger seg? Gutten min hadde et par netter der han våknet ofte for mat. Da la jeg han til puppen oftere i løpet av dagen, ble vel 2 ekstramåltid per dag. Det hjalp for oss, nå er han tilbake til 1 til 2 måltid per natt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min som nå er 4 år gammel begynte med grøt når hun var 3 mnd gammel. D var helsestasjonen som anbefalte d fordi hun var konstant sulten og klarte ikke å bli ordentlig mett av melken. Hun sov natten gjennom fra hun ble født, men når hun var 2,5 mnd gammel begynte hun å våkne 4-5 ganger om natten og helsestasjonen sa d var ett tegn på at hun trengte mer mat enn melken. Nå har lillegutt som akkuratt er blitt 3 mnd gammel begynt på samme måte. Han sov natten gjennom, men våkner nå i 3 tiden og vil ha mat hele natten gjennom. Skal på helsestasjonen på mandag og tenker at vi begynner med grøt da. Regner med at d er d samme med han som med storesøster, har behov for mer mat. Jeg fikk oxo grøt fra jeg var 3 mnd gammel, som var vanlig før. Så kan jo ikke være skadelig akkuratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg begynte så smått med grøt dagen han ble 3 mnd.

Han får veldig tynn grøt foreløpig da. Men han sover bedre om natta etter det. Før våknet han hver andre time hele natta gjennom. Ettter han fikk grøt sover han mellom 3-5 timer den første økta. Og så er det hver andre time igjen frem til formiddagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er kanskje litt dumt å si det i tilfelle det er mange ammenazier her, men både jeg og flere i min familie har lagt merke til at flaskebarna sover mere om natten enn de som blir fullammet.

 

Nå mener jeg ikke at noen skal slutte å amme, men gi tillegg om kvelden, evt pump og gi flaske, så kanskje dere merker det samme? :) (min tante prøvde dett på sitt siste barn og det var utrolig effektivt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...