Mamma Mirabell Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 gutten min er bare tre mnd... vet at man kan begynne med grøt når de er fire mnd men er det noen som har begynt tidligere enn det ? Hvorfor ? Min sønn har enda ikke sovet natten igjennom og er oppe for å spise ca fire fem ganger i løpet av natten.. merker at jeg snart ikke holde rut mere.. er såååå sliten... min mor begynte med grøt til meg npr jeg var tre mnd og jeg har ikke tatt skade av det.. Hva er skadene ? Noen med innspill til meg ?
catine Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Hei! tror ikke akkuart at det er noen skader av det, mange begynner med grøt tidlig, men mest av den grunn at babyen trenger mer mat tror jeg. Jeg har en gutt på 6 mnd. som vi har begynt med grøt til nå, men han sover ikke bedre eller lengre om nettene av den grunn- han er oppe 3-4 ganger om natten for mat eller kos. Så det er ikke sikkert at det hjelper med grøt ..
saInBa Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hei!Snuppa mi begynnte med grøt når hun var 4 månder,men hun sov ikke bedre fordeom..heller omvent.Har hørt mange som har erfart at babyene blir mer urolig av grøt.Det har noe med utviklingen av tarmsystemet,det er derfor man skal vente til de er 4 mnder. Her i huset våknet snuppa også mye på natten i 3mnders alderen,men det gikk over etter en periode.Kanskje han øker melkeproduksjonen?Det er på natten de pleier og gjøre det. De anbefaler heller og gi en flaske mme på kvelden i stedet for grøt når de er så små.Lykke til=)
Mamma Mirabell Skrevet 19. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2007 han har vært sånn siden han var født så tror ikke det er at han øker produksjonen men... prøvd flaske oxo med mme på kvelden men sov ikke noe lenger av den grunn.. nei vanskelig å vite hva det er når de er så små.. takk for innspill...
saInBa Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Ååh..har hatt det på samme måte selv,blir veldig utslitt ja!Du kan jo snakke med helsesøster,kan jo være han trenger mer mat! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå