Gå til innhold

Ang artikkelen barn og spisevansker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest artikkelen om barn og spisevansker og synes det var veldig intressant. Har selv en gutt som nesten ikke spiste mellom 1 og 3 1/2 år. Det var litt av en kamp og få i han næring. Han levde mer eller mindre på melk og youghurt i disse årene. Og jeg håper at helsestasjoner leser denne artikkelen og er klar over problemet. Jeg tok det opp med helsestasjonen mange ganger. Og alt de svarte meg var at det finnes ikke underernærte barn i norge. Det er sløvt. Etter at han passerte 3 1/2 begynnte han sakte og sikkert å spise brødskiver og grøt igjen. Nå er han 5 1/2 og spiser masse brødmat og litt middag. Får fremdeles ikke i han grønnsaker. Men det var en stor seier den dagen han spiste 2 fiskepinner til middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er min erfaring og. Helsestasjonen har veldig liten kompetanse omkring barn og spisevansker. Føler at jeg får veldig liten hjelp med mine to gutter som har spisevansker. Helsestasjonen er til for barn som faller innenfor normalpercentilen er min erfaring.

Så bra at gutten din har begynt å spise bedre. Ja, det er virkelig en seier når de smaker på ting som de i utgangspunktet ikke er interessert i. Fortsett med små fremskritt, belønne og rose ham når han våger å smake på nye ting.

Lykke til med gutten din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...