Gå til innhold

Ville dere tatt sjansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå veldig lei av cerazette pga bivirkninger og lurer på om jeg rett og slett skal slutte med dem. Skal til legen for GU om et par uker, og tenkte å spørre om spiral, men reiser til syden rett etterpå. Regner ikke med at jeg får satt inn spiral samme dag som jeg er hos legen, så det betyr noen uker uten prevensjon...

Det er jo en liten sjanse å ta, men jeg fullammer jo ennå. Ammer flere ganger om natten også. Hm... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming er ikke å regne som prevensjon, selv om man fullammer og til tross for at sjansen er mindre enn vanlig for bli gravid. Så da kommer det vel mer an på om dere vil ha flere barn eller ikke. Alternativet er jo å bruke kondom i den perioden.

Tror du kan få satt inn spiral samme dag som du er hos legen. Du kan jo ringe dit mandag og si du ønsker å få det den dagen, så vil jeg tro at det løser seg.

Skrevet

Hva slags bivirkninger får du av cerazzette? Bare nysgjerrig, siden jeg akkurat har begynt på det selv.

Skrevet

Null sexlyst... Kjipt siden den endelig var kommet tilbake etter svangerskapet...

Tror jeg satser på å få spiral, er ikke akkurat klar for nr 2 ennå!!

Skrevet

Ring og spør ang det med spiral. Hvis du kjøper den selv og avtaler tid p åforhånd, så tror jeg legen setter den inn samtidig med GU.

Jeg bruker ingen prevensjon nå, nettopp av den grunn at jeg ikke trives med å gå p-piller. Jeg mister heeeelt sex-lysten, blir oppblåst, legger på meg, humøret svikter bl a. Og Cerazette er vel ikke akk den pillen som gir minst b-virkninger heller.

Så skjønner deg veldig godt!!!!

Har 2 venninner som ble gravide til tross for fullamming, så ville ikke satset på det spm prevensjon. Ring legen du ;)

Skrevet

Tusen takk, mie! Det er så hyggelig når man får koselige svar her inne! Ringer legen jeg da. Vet ikke helt om jeg tør å si hvorfor jeg vil slutte med pillene, men... ;)

Tror ikke mannen min synes det er så morsomt å få "trøste-sex" mens jeg ser på tv i lengden heller! ;)

Skrevet

Bare en liten advarsel her. Er det hormonspiral du skal sette inn så KAN det være du kommer til å småblø litt i opp til 8 uker etterpå (erikke sikkert altså, men både jeg selv og de fleste jeg kjenner som har dette har småblødd i noen uker etterpå, jeg blødde i 6 uker), er ikke mye blod da, men kanskje litt kjipt om du skal til syden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...