LRMG Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Herlighet - dette er jo litt teit. Men sitter her 12 dager på overtid med noe som må være rier. Og så ble jeg så usikker på hvordan jeg skal ta tiden på hvor lenge de varer. - Skal jeg ta tiden på hvor lenge magen er stram? - Eller skal jeg ta tiden fra det begynner å gjøre vondt til det slutter å gjøre vondt? Kjenner magen er stram en god stund etter at smertene har forsvunnet. Hvis dette bare er maserier skal jeg saksøke noen!!!
BabyV Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Siden jeg er førstegangsfødende så har jeg virkelig ikke peiling, Men jeg vil bare ønske deg lykke til og krysser alt jeg har av fingrer og tær for at det er rier og ikke maserier du har. Jeg unner ingen å gå på 12 dagers overtid så nå er det på tide at den ungen vil ut. Hvis jeg havner på et par ukers overtid så tror jeg at jeg blir gal! Ta en telefon til føden og spør dem om det du lurer på - ser ikke ut som om det er så mange som er våken på morrakvisten her.
LRMG Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Kan sikkert ringe, men er redd for å skremme bort riene hvis det blir offisielt. Har ikke vekket mannen min heller... (Blir passe overtroisk av å gå på overtid...) Har nå laget et snasent excel-ark der jeg plotter inn riene og tidspunktene de kommer, og så har jeg laget en fin formel som regner ut intervallet mellom riene. Engang forsker, alltid forsker. Kan tapetsere barnerommet med fine grafer og kakediagrammer etterpå, hehe.
BabyV Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Hahaha, det er som å høre meg selv (unntatt at jeg ikke er forsker da, jeg bare jobber med litt utvikling av regnskapssystemer). Har du laget egen kolonne for hard/ikke hard mage og vondt/ikke vondt. Sånn at du kan beregne begge intervallene? Jeg for min del er fan av stolpediagram, kake er litt for ordinært :-) Helt klart at jeg også skal lage meg et excel ark den dagen det er min tur å sitte der og fundere på om det er i dag det skal skje....
LRMG Skrevet 19. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2007 Hmmm. Er ikke så avansert innen excel, så jeg har bare tatt A1 (tiden rie 1 starter) minus A2 (tiden når rie 2 starter) og så kopiert den formelen nedover i en egen kolonne. Enig i at et stolpediagram eller noe EKG-lignende må være tingen. I illrød, fet type. Dette går jo overraskende greit (oj, kan overtroiske si slikt, neinei!) Har jo sovet meg gjennom halve åpningstiden? 8-10 min mellom hver sammentrekning nå... Ikke værre enn vond mens så langt. (Ja, det utsagnet kommer jeg nok til å le av senere).
BabyV Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Igjen, ikke at jeg vet av erfaring, men jeg tror nok at du kan bite i deg de ordene senere. Har skjønt såpass at du kommer deg nok ikke gjennom en fødsel uten å ha litt mere vondt enn "vond mens". Men, men, de aller fleste sier at alle vonder er "glemt" så snart ungen er ute. Så på profilen din at du bor i Oslo - er det Ullevål du skal til? Kanskje du bør ringe dem og si at du har rier, vet ikke hvordan kapasiteten er der for tia. Jeg for min del rømte Oslo og dro nordover for å føde. Jeg hadde ei venninne som skulle føde på Ullevål og ho ble sendt hjem fordi det var fullt og det endte med fødsel i senga hjemme. Så da rømte jeg til en litt mindre by nordpå hvor jeg kan flytte inn på føden et par uker før termin hvis jeg ønsker. Dem har så mye bedre tid her. Hmm, men du var jo overtroisk så da kan du vel ikke ringe. Da er det kanskje like greit å vente til dem ikke kan gjøre noe annet enn å ta deg inn uansett hvor fullt det er.
BabyV Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Du får ihvertfall ha lykke til i dag og vi satser på at det blir barn i løpet av dagen. I og med at jeg kun har fått meg 4 timers søvn i natt og ikke har noen rier til å holde meg våken så må jeg nok legge meg litt igjen. Masse lykke til!!
LRMG Skrevet 19. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2007 Jo takk, tror dette er ekte vare. Ringte føden da det var 5 min mellom og de varte 1 min. Siden de ikke var spesielt vonde så ble vi enige om at jeg bare skulle komme inn når jeg følte for det. Og det nærmer seg gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå