Gå til innhold

Rasisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir saa jaevla skremt, forbanna, frustrert og trist av rasisme.

Skremt over at det er mulig aa vaere saann.

Forbanna fordi det er saa utrolig meningslöst og urettferdig, pluss at hjernedöd oppförsel irriterer meg meget.

Frustrert fordi det er umulig aa kommunisere med saant söppel, og det er pent lite jeg kan gjöre med saken. Og trist fordi det er saa bortkasta.

Jeg skjönner ikke HVA det er som faar spanjoler til aa hate marokkanere saa inderlig (saann med tanke paa hvor de selv stammer fra, mye av kulturen dems osv osv..), og HVA I HELVETE er det som faar 15-20 stykker av dem til aa skrike til to marokkanere paa toget at de kan dra til helvete fordi "Spania skal vaere rent", pluss saa mye annet som ikke egner seg paa trykk siden det er saa mange barn her inne paa krangle, og i tillegg elsker de det de gjör, og syns de er kjempetöffe og kule, og da de to stakarene til slutt maatte gaa av toget og ta neste i stedet klappa de og reiste seg og ropte hyllester til Franco.

Dere som hater muslimer og tyrkere og söramerikanere og andre mennesker, hvorfor har det blitt slik? Hva gikk alvorlig galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg hater muslimer,men jeg liker dem ikke noe spessielt.

Grunnen er rett å slett at jeg er redd dem,de har et forferdlig syn på kvinner(mange av dem ihvertfall).

Samboeren min har blitt ranet av muslimer,jeg har sett muslimske unge gutter med kniv i byen,muslimer som har banket kona si,jeg har sett en muslimsk far misshandlet datteren på bussen og de er forferdelig innpåslitne hvis man er ute på byen å danser med venninder uansett hvor mange ganger du sier nei til dem.

INGEN kan fortelle meg at jeg ikke har rett til å være redd for mitt eget liv,bare for at det høres rasistisk ut,når man generelt ikke har fått et bra inntrykk av dem,kan de selv for at man ikke liker dem!

Nå sier jeg IKKE at absolutt alle er sånn,men jeg velger å holde meg unna ALLE,istedet for å ta sjangse på at noen av dem ikke er sånn som jeg har opplevd dem.

Sorry,men jeg klarer bare ikke å respektere dem. de har faktisk kommet til vårt land,så da burde dem oppføre seg deretter.

Skrevet

en drittsekk er en drittsekk uansett hvor man kommer fra, hvilken farge man har eller hvilken religion man har. desverre er det mange ufyselige muslimer i norge og andre steder i verden, men det er like mange ufyselige kristne, jøder, svarte og hvite gule eller brune!

Skrevet

Jeg tror ikke de som misliker muslimer er mer skeptiske (jeg liker ikke å bruke ordet HATE) enn hva svært mange muslimer er i forhold til oss vestlige "vantro". Det er dumsnilt å la være å ta hensyn til dette når man diskuterer rasismebegrepet.

Skrevet

Eg e ikke rasist på noen måte, men eg hater relegion generelt. Klarer ikke å respektere troen til folk, men kan respektere mennesket bak den^^

Viva la resistance;)

Skrevet

Helt enig!

Jeg er ingen rasist og jeg forsøker ikke å si at rasisme ikke er noe problem -for det er det! Men poenget er, som nevnt over, at rasisme er ikke bare hvite/nordmenn som misliker mørkhudede/folk fra andre kulturer. Det er like mye rasisme andre veien! Jeg er en hvit ung jente, og jeg blir stadig utsatt for rasisme. Det er like ille begge veier. Og det spiller ingen rolle hvem som begynte eller hva det begynte med.

Mitt problem i forhold til EN DEL utlendinger er at er det en konflikt på gang, så skal man finne ut hvem som begynte og så skal det HEVNES!!! Det er for faen helt tåpelig! Det går an å snakke om ting og så legge det bak seg. Dette gjelder selvfølgelig mange nordmenn også, men jeg synes jeg hører om mye mer sånt i fremmedkulturelle miljøer.

Dessuten virker det som at det er helt i orden å bruke uttrykket "hvit", mens man er en jævla rasist hvis man bruker uttrykket "svart". For meg er dette bare en enkel måte å beskrive noen på, ikke noe nedsettende. Dessuten kaller jo mange afrikanere hverandre for "nigger" og "svarting" og diverse andre ord jeg skulle blitt drept for å ta i min munn. Man mener ikke nødvendigvis noe vondt med det!

Kan ikke folk slutte å ta alt så jævla personlig?

Skrevet

Enig i at rasisme er tåpelig når det kommer fra uvitenhet.

Men jeg har bodd med muslimsk mann og familien hans.

Og jeg er rasist. Pga at jeg vet virkelig hvordan de er.

De kaller seg jo muslimer men er det ikke egentlig de fleste.

Alltid noen ordentlige mennesker overalt.men mesteparten av dem er

såå forskjellige fra oss at det aldri går.

Vi burde alle holde oss i vårt eget land!

Skrevet

Ikke faen om du faar meg til aa dra tilbake til Norge. Hvorfor burde jeg holde meg i Norge?

Skrevet

dette er vel rette tråden for og spørre om.. Hva i all verden er galt med og si Neger?? Er man neger så er man neger.. Det samme gjelder som er man hvit så er man hvit.. blir så jævlig provosert når negre/hvite står fram på tv og diverse medier og sutrer om at noen har brukt ordet neger. Neger kommer vel av ordet negro som betyr brun?? Dette med rasisme begynner og gå alt for langt. Og jeg er alldeles ikke rasist. Har en søster som er mulatt, altså halvt hvit og halvt neger.. Kunne ikke bry meg mindre om hudfarge. Alle skal behandles likt og det gjelder begge veier. Kommer det folk fra andre land hit så får de jaggu meg følge norske lover og regler. Akkurat som vi må gjøre når vi kommer til andre land. Norge begynner og ligne en slags fristad for mafia og kriminelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

visste ikke helt om jeg skulle tørre å hive meg inn på denne debatten, men gjør det allikvel, vel å merke som anonym...

Jeg er muslim - men ingen kan se det på meg, for jeg ser helt "normal" ut (i hermetegn, fordi jeg betrakter ordet normal som noe veldig relativt) - er lys i håret, har lyse øyne, har god utdanning, er en såkalt "europeisk" muslim. For det finnes forskjellige varianter av oss, for å si det sånn. Ikke alle som er mørkhudete er muslimer, de kan være kristne også. Og det er DET som provoserer meg. Med en gang en ser en person med mørkere hud, en som gjør noe som ikke er akseptert i det norske samfunn, da er han/hun muslim. Og alle muslimer er like, sies det. Nei, det er vi IKKE. Det er kulturene som er forskjellige. Og oppdragelsen man får hjemme, verdiene man tar med seg ut i den store verden. Det er der forskjellene ligger.

Vi burde ha respekt for alle, for det er store variasjoner i alle samfunn, også det norske. Det finnes religiøse fanatister overalt. Vi kjenner ikke de personene vi ser på gaten eller i bussen, vi ser dem gjerne aldri igjen, men allikevel har vi meninger om dem og hva de liksom skal representere.

Vi snakker om Norge som et åpent land, uten mange fordommer. Men bare se på janteloven deres. Man skal ikke være bedre enn sin nabo, ikke kjøre bedre bil eller ha bedre hus, og iallefall ikke ha skjulte konti i Sveits et sted.

Dette ble et langt innlegg, men det er bare fordi temaet kan diskuteres i uendelighet. Jeg hadde hatt tusen ting til å si, men det nytter jo ikke, det har jeg innsett for lenge siden...

Skrevet

Muslimer Suger!!!

kom deg hjem ..

En gjeng med terrorister hele gjengen!!

Tikkende bomber hele gjengen!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Å du da anonym....... Gå å gjøm deg!!!!!!!!

Skrevet

synd og si det men mørke skriker rasisme med en gang de får litt drit slengt etter seg, James Brown kan synge " i`m proud to be black", mens hadde en hvit synget " i`m proud to be white" er det rasistisk med en gang. det er min mening.

Skrevet

Helt helt riktig..

Vi blir sett på som rasister med EN gang.

Mens de svarte kan ha egne skoler å egne hjelpeorganisasjoner.

Og som du sa: de synger om hvor stolte de er av å være svarte.

Hadde vi gjort noen av de tingene så hadde vi vært de verste rasistene...

Og de skal liksom ha lov til dette fordi de ble undertrykket i mange år.

Og det er greit at det som skjedde var feil,

men det var våre forfedre som behandlet svarte slik....ikke vi...

Det blir så feil,,,rasisme går HELT KLART begge veier,

jeg er blitt utsatt for rasisme MASSE som hvit.

Skrevet

er enig med deg der carri85.... jeg syns mange av de skriker rasisme så fort de får slengt noe dritt etter seg...men jeg er overhode ikke rasist bare så det er sagt!

men det er en del dobbelt moral her i verden.....

Skrevet

For det første så er det ikke rasistisk å synge "I'm proud to be white". Lær deg betydningen av ordene du bruker.

For det andre; er du helt historieløs? Brown kan synge slik fordi det er en del av motreaksjonen mot undertrykkelsen afroamerikanere har blitt utsatt for i flere hundre år, og til en viss grad fortsatt utsettes for. (Ja, tenk!). En hvit person kan også synge om hvor stolt han er over å være hvit, men sjansen er da også stor for at vedkommende er litt vel begeistret for Vigrid eller en annen sjarmerende organisasjon.

Du kan jo åpne ei historiebok en dag du ikke har noe annet på tapetet, så kan det være at du får en større forståelse for disse tingene.

Skrevet

til JEAB

var det deilig å få følt seg litt smart? godt man har google så en kan slå opp så fort man trenger hjelp og vil føle seg smart!! hohohohoho

Skrevet

Jeab... du Jeab.. les innlegget ditt en gang til, og så leser du mitt innlegg... du sier at : vist en person som er hvit synger at han er stolt over det, så er sjangsen for at han begeistret for Vigrid o.l der.?? Jeg skrev jo nettopp at vist en hvit synger at han er stolt over det blir han kallt rasist med en gang. (sjansen er der) hva skal jeg åpne en historie bok for? det du skriver i begynnelsen av innlegget stemmer jo ikke med det du skriver i slutten.. hehe...

Skrevet

Det ER faktisk en forskjell på å si "jeg er stolt over å være hvit" og "jeg liker ikke svarte". Du kan bytte om, hvis du vil, og sammenligne utsagnene "jeg er stolt over å være svart" og "jeg liker ikke hvite". Forskjell der også.

Hvis du kan forklare meg hva som ikke stemmer med begynnelsen av innlegget mitt ifht slutten, så setter jeg pris på det.

Historieboken kan du åpne ettersom du tydelig reagerer på at hvite ikke kan synge om hvor stolte de er over rasen de tilhører, for "det kan jo svarte, og det er urettferdig".

Skrevet

du forstår ikke det første innlegget jeg skrev i det hele tatt.... jeg sier ikke at det er " urettferdig" at hvite "ikke" kan synge at de er stolt over at de er hvit. skal prøve og forklare på en annen måte da : vist en mørk sier at : jeg er stolt over og være svart, så er det helt greit. men vist en hvit sier: jeg er stolt over og være hvit, så blir dette fort sett på som rasisme. jeg nevnte ingenting om at "jeg ikke liker hvite/svarte" slik som du skriver. er du med? eller datt du av? jeg er ikke rasist vist det er det du tror. jeg sier bare det jeg mente og som sakt det er at veldig mange mørke skriker rasist vist en hvit er stolt over og være hvit.

Skrevet

Jeg tror det er du som har falt av, for jeg skjønte innlegget ditt. Det er nok du som ikke forstår; jeg har da ikke påstått at du er rasist. Kanskje det er du som bør lese innlegg to ganger før du svarer på dem?

For øvrig er det slett ikke bare mørkhudete mennesker som ugleser folk som er "stolte over å være hvite". Om naboen min laget en sang om den flotte, hvite rasen han var medlem av, så ville jeg automatisk ansett ham for å være en lite gjennomtenkt, historieløs og plump person. Det tror jeg de fleste ville synes. Det er til opplysning ikke det samme som å si at noen er rasister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...