Gå til innhold

Kom akkurat hjem fra sykehuset..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde kraftige kynnere\rier i over 2 timer...Hadde sterke smerter i ryggen og strålte smerter ut i lårene...+ nedpress med masse stikkinger...

Ringte føden å dem ba meg komme ned med en gang..Så etter en lang å jævli biltur var vi fremme å jeg fikk rullestol på akuttmottaket hvor jeg da ble trillet opp på føden...Der tok en utrolig koselig dame meg imot og viste meg veien inn på ett rom.

Fikk beskjed om å legge meg på siden på benken, hvor hun da festet to bånd rundt magen på meg. Ene var for å måle fosterlyden, andre var for å måle riene...

Så skulle jeg trykke på en knapp for hver gang jeg kjente spark...

Etter jeg hadde liggi der en stund, kom det en mann tilbake, som stoppet apparatet osv. å ba meg sette meg i GU stolen...

Da sjekket han om det var noe åpning, tok prøver og tok en innvendig UL for å sjekke hvor lang livmorhalsen var...

Han brukte ganske lang tid på dette og jeg så han stusset en del...

Så var han ferdig å ba meg legge meg på benken for å så ta UL av gutten min.

Han lå veldig langt ned og hadde hode ned...Så det forklarer mitt helt forjævlie nedpress...

Men alt var bra med han..Men så forteller han det at jeg hadde ikke noe åpning, men livmorhalsen min var mye kortere enn det den skulle..

Den var litt såvidt over 2 cm!Så han stusset på om han skulle legge meg inn, å spurte meg hva jeg syntes.

Jeg sa bare at han viste best, å da sa han at hvis den hadde vært på 1 cm, hadde han helt klart lagt meg inn, men nå var han usikker.

Det ble da bestemt at jeg skulle inn igjen om en uke for å sjekke om den har blitt kortere. Har den det, blir det innleggelse...*grøss*

Men så kom jeg jo på at for to uker siden var jeg inne på føden pga. sterke smerter som viste seg å være urinveisinfeksjon.. Da målte dem livmorhalsen, å da var den litt over 5 cm!!! Så det vil si at den har blitt litt over 3 cm kortere på to uker! =\

Så han sa det at jeg neppe ville gå til termin å at jeg nå måtte ta det VELDIG med ro...ikke noe turgåing, ingen ting... Så nå får jeg bare gå å vente til neste mandag før jeg vet noe mer om hva som skjer videre...

Uff, skummelt dette.. Er jo bare 29+5 uker på vei..Men men..Sjangsen er jo stor for at alt vil gå bra om han kommer ut nå snart...Så får bare tenke posetivt...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojda, du får passe på å slappe mye av nå da så du slipper å legges inn. Det blir kjedelige uker hvis du blir liggende på sykehuset i ukesvis.Masse lykke til - regner med at vi blir å møtes mye på BIM forum fremover siden du ikke får lov til å gjøre noe spesielt annet enn å slappe av :-)

Skrevet

Du må bare slappe av...

Du må ha masse lykke til videre:)

Skrevet

Tusen takk for det:) Ja, da blir jeg myye å se her vettu... haha;)

Skrevet

dette går nok bra! høres ut som du får god oppfølging fra sykehuset!

får håpe det ikke blir for ille å ta det rolig hjemme, da! høres jo litt kjedelig ut, men du får leie deg masse dvd'er og hele sesonger med tvserier, og bimme masse!!

:)

Skrevet

uff, ja da må du bare ta det med ro! Lykke til den neste uken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...