Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Ser du skriver at pappaen jobber på plattform... det gjør min mann og. Skal din mann ta ut fødselsperm?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 dytter,,, men burde kanskje skrive PM?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Og selvfølgelig hører jeg gjerne fra andre i samme situasjon... altså de som har barnefar i jobb der de er borte i et par uker og så hjemme i noen uker vekselvis. Dersom han skal ta fødselsperm blir det for det første uten lønn, og dessuten veldig mange uker (8 uker) hjemme i strekk! Kanskje går vi hverandre på nervene... Hva synes dere andre? På den andre siden så er det fryktelig trist dersom han må reise ut i 2 uker rett etter fødsel... får jo ikke vennet seg til den nye situasjonen i samme takt som meg da. HI
Gjest Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 hei=) jo mannen min jobber "ute". han har ikke hatt vanlig turnus, men har vært disponibel i 7 uker (men 1/3 avspasering etter jobb) og 4 uker fri. han jobber i et lite firma og har fått til en avtale om at han ikke skal dra "ut" på jobber fra nå av og frem til fødselen, har 3 uker til termin, men heller jobbe på kontoret (som ligger i samme by som vi bor i). deretter skal han ha 2 uker fødselperminsjon. etter dette er vi ikke helt sikre på hvordan det blir... men håper på mest mulig landjobbing den første tia, iallefall til ting roer seg litt her hjemme=) og joda, vi er jo ikke akkurat vant til å gå oppå hverandre så lenge i gangen, men tror det likevel blir godt å ha han hjemme iallefall til stormen har lagt seg her hjemme. men når det er gjort så blir det vel godt å få kveldene for seg selv igjen tenker jeg=) veit ikke om dette hjalp deg jeg... men det er nå sånn det blir hos oss=)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 tusen takk for svar! Bra for dere at dere har fått så god tilrettelegging. Min mann jobber i stort firma, og her er det nok vi som må innrette oss etter jobben i første omgang. Lykke til til dere!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Min mann jobber 5 uker "på" og 5 uker "av". Har termin 1 uke før han egentlig skal reise ut igjen:( Men jobben hans har sagt at dersom jeg ikke får på termindato så kan han utsette utreise litt. Han jobber på båt. Vet ikke hvordan de har tenkt å få dette til da de må ha helikopter og greier og dette er jo veldig dyrt å få til bare for 1mann. Må si jeg er litt bekymret for å ikke få på termindato... Selv om jeg vet at det er stooore sjanser for å gå over tiden. Så ingen vanlig fødselsperm her i gården. Men trøster meg med at pappapermisjonen blir på 10 uker:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Barnepappaen her i huset har fortsatt litt "avstandsforhold" til denne nye lille personen i livet vårt; er ikke så opptatt av å kjenne på magen eller snakke/planlegge rundt det som venter. Han er ellers en flott kar, så det er nok bare det at det ikke blir helt det samme for mannen som det er for oss som får ha nurket i magen. Men det er litt derfor jeg er så bekymret dersom han blir "ute" de to første ukene; jeg rekker jo å venne meg til den nye situasjonen og lære meg en hel masse om alt det nye, og så kommer han hjem og er helt ukjent med alt... Er redd det skal bli vanskelig for ham å knytte seg til barnet siden det enkleste sikkert blir at jeg fortsetter med alle oppgavene rundt barnet. Men; nå bvekymrer jeg meg sikkert mye unødig. Er glad det er snakk om bare 2 uker i alle fall; for anonym over her blir det kanskje hele 5 uker. Har jo ingenting å klage over jeg... Lykke til begge to, og takk for svar! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå