Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eksen til samboeren som han har en sønn med har behandlet han som en dritt i hvertfall ett halvt år...nekta han samvær med sønnen osv. men nå i det siste har dette gått bra. så i dag så jeg at hun hadde sendt han en mld om hu kunne låne penger av han...dette hadde han tydeligvis svart ja på for på neste sto det: får du satt de inn til mandag, vennen? dette hadde han ikke tenkt til å fortelle til meg..vi har ikke felles økonomi, men deler jo mye av utgifter allikevel. er det urimelig at jeg mener det burde gått innom meg først? også det med vennen da, likte ikke det jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,jeg hadde nok også blitt skeptisk me d samme..synes han burde tatt det opp med deg jeg..selv om det behøver jo slettes ikke bety at han gjør noe galt av den grunn :) han vil antagelig bare ha henne på lag nå som det går bra,så han får se sin sønn, og kanskje var han rett og slett bare redd for din reaksjon..? prøv å prate med han,la han forstå hvordan du føler.

Skrevet

altså... når man bor sammen og sånt.. så syns jeg nå at det å låne ut penger burde være en felles beslutning. vis det er penger som på en måte går til sønnen så hadde jeg nok "godkjent" det men vis det bare er fordi dama trenger penger til ditt eller datt så syns jeg nok hun kanskje burde ha gått andre steder. og det med vennen....... det syns jeg ikke er noe særlig.

min samboer har også en sønn fra tidligere og jeg har sagt i fra at en tett vennskap mellom han og eksen utenom det som er normalt er uasekptabelt. herunder: pengeutlån, sene telefonsamtaler bare fordi hun kjeder seg, besøk sånn utenom sønnen, invitasjoner til middager med eks-svigerforeldre og ta med eksen og guttungen til MINE svigerforeldre(uten meg), kosenavn, osv osv.

han er sammen med meg nå og det gjør meg til stemor for sønnen hans og jeg skal inkluderes i det meste.

Skrevet

ja det er nettopp det jeg mener. nå vet ikke jeg helt hva hu skulle bruke pengene på, har heller ikke spurt om han vet det. har vært litt sur i dag....synes også at de begynner å bli litt for gode venner...forrige uke var han ute med noe greier til sønnen og hadde møtt hu...sønnen var ikke med, men de hadde sitti på en cafe eller noe å snakket litt, om sønnen osv. men hun hadde også fortalt at forholdet mellom hu og typen ikke gikk så bra også er hu veldig nysgjerrig på hvordan vi har det hele tiden....blir litt mistenksom, akkurat som om hu prøver å innynde seg hos samboeren liksom.

Skrevet

Usj, kvinnfolk er så sinnsykt utspekulerte når det gjelder slike ting. Dette vet jo vi som er av hukjønn veldig godt selv, men mannfolka skjønner virkelig nada. Forstår veldig godt at du blir litt mistenksom.

Det kan jo godt være at samboeren din virkelig ikke legger noe mere bak dette, men synes uansett han kunne ta det opp med med deg før han lånte henne pengene.

Det er aldri noe særlig føle at sambo går bak ryggen på en. Så ta deg en prat med han og fortell hva du føler om saken, og la han forklare seg. Får håpe han skjønner at dette plager deg, og at han neste gang vil inkludere deg når lignende avgjørelser skal taes.

PS : du har fått PM :-)

Skrevet

jeg tror nok at jeg hadde tatt meg en liten prat med samboeren om

dette altså......

skal de møtes på cafe og snakke om sønnen så bør egentlig du være med sånn at du også får ha et ord med i laget. dere bor jo tross alt sammen. og personlige temaer som ikke har noenting med saken å gjøre bør unngås. er jo høflig å spørre åssen det går med andre men å tømme hjertet for eksen og i samme åndedrag lure på åssen dere har det får man jo til å tenke litt da....

eksen til min sambo begynte også å bli litt for intim her for en stund siden med sene telefoner og typetrøbbel og sånt.... jeg sa klart i fra at dette fant jeg meg ikke i og dere har med å slutte. hun har fortalt han hvor teit sin egen sambo er og hvor dårlig det går og at hun har akkurat byttet spiral og hvor mye hun blødde og sånt dilldall. jeg blir svett av den dama jeg. etter at jeg sa i fra så har det gått greit. de er "venner" og har kontakt når det er noe som angår guttungen og ikke ellers.

men som sagt.. si ifra til samboeren din at du ikke syns noe om dette "nære" vennskapet mellom han og eksen. helk ok med kontakt pga sønnen men sånn personlig utenom føles ikke helt naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...