Ådæven Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Sitter oppe pga megamega menssmerter og samtidig irriterer jeg meg over datteren min på 18 mnd som ikke liker noe annen middagsmat enn fiskepinner, og da kaster hun potet og grønnsaker på gulvet og spiser kun fiskepinner. Moser jeg det sammen spytter hun det ut. Blir gaaaal. Ikke en gang pannekaker vil hun ha Hun spiser grøt,brød og frukt. Alt annet spyttes ut :-/ Hva gjør man med sånt da?? I dag hadde vi kjøttboller, kylling osv osv, alt kastet hun i gulvet.....
Ozzy Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Dettehøres kjent ut ja - og jeg kjenner frustrasjonen din. Mitt barn er en del år eldre enn ditt, og en typisk brød & frukt-spiser. Vi har prøvd det meste fra hun begynte å spise "mat". Egenprodusert babymat, glassmat osv.osv uten å komme noen vei, Hun var 15 måneder da hun begynte å like brød, grøt har hun ikke spist siden hun fyllte 2. Barnet mitt er generellt kresen - og det hører med til historien at faren hennes var akkurat likedan da han var barn. Fetteren hennes likeså. Av middag er det pasta med ketchup, pølser (men det sluttet hun å like for noen måneder siden) og pannekaker som gjelder. Vi har slitt og grått og vært ekstremt frustrerte over dette, og innmari bekymret for at hun ikke skal få i seg nok viktige næringsstoffer og vitaminer. Vi tok kontakt med helsestasjonen og fikk beroligende ord fra helsesøster. Hun fortalte at datteren vår har ett tilstrekkelig kosthold, hun spiser frukt, melkeprodukter som ost og prim (vil ikke ha melk), og forholdsvis grovt brød. (orker ikke å liste alt her, men det gjorde vi hos helsesøster) - hun mente dessuten at vi skulle slutte å fokusere på hva hun ikke spiser, det forsterker bare motviljen hos barnet. Det som er så gøy er at vi sakte men sikkert ser en bedring. Vi legger ikke lista høyt, men hun smaker ihvertfall på flere og flere ting, så lenge hun gjør det i sitt tempo. Så, det finnes lys i tunnelen, en må bare ta tiden til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå