Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Det hender det dannes en sprekk i skydekket, slik at noe nytt kan sive inn. Denne gangen er det et lite drypp med selvinnsikt Jeg var på Apoptygma Berzerk igår. Fantastisk bra, gutta virka i storform. Har ikke sett dem spille på 5 år, så dette var stort Siden vi skulle på Apop, hadde jeg det moro med kost og mask - på med goth-habitten Svart svart svart....ja, også litt svart. Og da vi sto på Stadion litt seinere, med sur vind i ryggen, lunken øl i lanken og en dritings raring kranglende med vakta bak oss, gikk det opp for meg at for første gang på LENGE følte jeg ikke at jeg var på utstilling. Jeg følte meg behagelig anonymisert. Ikke fordi "alle" var i svart - A-ha skulle tross alt spille etter Apop, og et raskt overblikk avslørte straks at 98% av publikum var det for å se A-ha. Vi var ei klynge goth-tullinger som sto foran scenen og koste oss glugg ihjel, men vi var fortsatt såpass få at vi var synlige. Men det var den behagelige følelsen av å ikke stikke seg ut, da... Og jeg undret; ikke stikke seg ut for HVEM? Var det stadig faren min som spøkte i bakhodet? Jepp. Der var han. Kjipe f@£n. Kledd i helsvart - det hadde jeg ALDRI vært mens han levde. Så i en alder av snart 29 har jeg faktisk opparbeidet et aldri så lite "klesopprør" Det føltes godt å være noe han - eller moren min - aldri hadde opplevd meg som. På samme måte som det føles godt å ha tatoveringene mine. Det er en måte å ta min egen kropp i besittelse på. En perwsonlig form for beskyttelse i en situasjon der det er for seint å beskytte seg. Trøstens livline, liksom. Det er en oppsiktsvekkende enkel måte å hevde sin egen eksistens og dermed også sitt eget verd på. Men jeg er blitt såpass gammel at jeg kaster ikke fra meg en løsning bare fordi den er naivt enkel...funker det, så funker det! Og akkurat nå - mens jeg står lårhøyt i driten - funker svarte klær som bare fy.
dama Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 kom bare til å tenke på en ting... føler selv at det er ganske genialt her jeg sitter... hva med at du bestemte deg for en spess tattoo.. som betyr veldig mye.. men, den kan du ikke ta før du har nådd den strl og vekt du selv ønsker... og så matcher du den med det rette sorte antreklk i den strl du plutslig er... da har du både vekt og tattoo som beskytter deg i forhold til hva vekt blottlegger deg for ? eller? kjempedumt kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå