stoltmammatilenjente Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 prøver å legge inn innlegget på nytt og håper på svar. Jeg hadde siste dag med mens den 12.08.07, (søndag). Og for noen dager siden syntes jeg søren meg at jeg hadde elt slim, og hadde stikninger i magen. og tok da en elt test for moro skyld den 16.08.07, og jammen var den ikke positiv. Trodde bare kroppen lurte meg siden det var jo altfor tidlig med elt. Har jo regelmessig mens, og har prøvd å bli gravid i ett år nå. Så elt min kommer alltid som bestilt. nøyaktig 14 dager etter siste mens. Tok en ELT test i dag også, og den var også positiv. Er det noen som har opplevd det samme?? og kan elt tester fange opp hcg hormon?? er jeg kanskje gravid?
Gullblomst Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Hei Nei, eltester kan ikke fange opp hcg, De fanger opp LH-stigningen som indikerer el. MEN; LH ligner på hcg, derfor kan du få positiv eltest ved graviditet, men du vil aldri få en positiv graviditetstest ved el. For at en eltest skal være positiv må begge strekene være like sterke. De aller fleste vil i løpet av en syklus få svake streker på eltestene flere ganger (noen stort sett hele tiden), men det er ikke posiitive tester. Det eneste som kan gi deg svaret på om du er gravid er en ordentlig graviditetstest.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 El-tester fanger opp hcg hormonet. Hvis du har ca 5 dager med mens og testet positivt på el test 4 dager etter endt mens+ at det tar mellom 24-48 timer til eggløsning etter el-testen slår ut, vil jo det si at det er ca 10-11 dagen i syklusen din eggløsningen kom, noe som er helt normalt for min del. Har 28 dager syklus. Vil nok tippe du heller har funnet eggløsningen din, ja:-) Du får kose seg masse med mannen din i helgen:-) Lykke til.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Ser at du har fått et litt tydeligere svar fra babyklar-23 pp om dette med hva el-testene fanger opp. Da jeg var gravid fikk jeg positiv på el-test, derfor var jeg sikker på at el-testen fanger opp hcg også, men var klar over at gravi-tester bare fanger opp hcg og ikke LH-økning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå