Gå til innhold

Blødninger, plutselig og litt mye.... engstelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt i sofaen og kjente at trusa ble bløt.... det var en del friskt blod og det siver ut enda... da jeg satt på do dryppa det litt.... hjelp... noen flere som har opplevd det? Jeg er 10 uker på vei. Hadde faktisk litt blødninger rundt uke 10 men førstamann også, men ikke så mye på så kort tid... Erfaringer? Trøstende ord...? Jeg tror faktisk jeg kjenner liv allerede..., og kjente det for et par timer siden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke noe gøy =( ville tatt kontakt med føden eller lege/legevakt jeg, for å få sjekket det... lykke til, håper det ikke er noe galt!

Skrevet

Hei igjen... tok meg en dusj, og tok på bind...ser ut til at det har stoppet opp... Virker som om alt kom ila ca 10 min... Merkelig...sikkert et godt tegn at det stoppet opp da... får ta det med ro fysisk (..........) og se det ann i natt...

Skrevet

Hei!

Jeg begynte også å blø slik som deg,hadde time til legen dagen etter og hun fikk meg inn på UL på sykehuset samme dagen,jeg var helt fortvilet,men så hadde jeg akkurat mistet i en MA og ble gravid etter 1 mens. Jeg fikk vite på UL at jeg hadde blodansamling i livmoren. Begynte å blø like før uke 8(ble senere flyttet frem en uke) hadde totalt 5 styrtblødninger men småblødde frem til jeg var 17/18 uker på vei. Er nå 23+1, ring sykehuset å få det sjekket ut.

Lykke til!!!

Skrevet

Å det var godt å høre din historie... Jeg våknet i natt også, med bind fullt av blod... og da jeg sto opp og tisset nå drypper det litt... Men det er som om det stopper opp innimellom. Jeg ringer legavakten nå... Det er bare friskt blod...og det er vel bra...må prøve å være optimistisk...

Skrevet

Ja da har jeg ringt, og fått det svaret jeg forventet av legevakten... Bla bla bla... hold deg i ro...ikke løfte...du er jo så tidlig at vi ikke får gjort noe fra eller til... så ta kontakt med fastlegen din i morgen...

åh.... blir så sint...

bra at fastlegen min har UL da, men hun jobber ikke hver dag, og det er jo typisk om hun ikke er der i morgen... har ikke tatt ul enda heller, men skal dit egentlig på torsdag....

Skrevet

Jeg blødde også friskt rødt blod,bortsett fra på slutten da det begynte å avta. Jeg ble sykmeldt 100% i 3-4 uker deretter aktivt sykmeldt 3-4 uker før jeg gikk ut i ferie. Er nå tilbake i 100%. Er lite man kan gjøre hvis det går galt siden du er så tidlig,fikk den beskjeden jeg også. Men jeg løftet ikke og sex var uaktuelt,det hjalp meg mye å bare ta det med å ro å ikke gjøre noe særlig til husarbeid. Da visste jeg med meg selv at jeg hadde tatt det med ro og at det var ingenting jeg gjorde som gjorde at det gikk galt (hvis det skulle gå galt). Så lenge en gravid kvinne blør uten smerter eller få smerter frem til uke 22 regnes det faktisk som en truende abort,fant dette på en doktorside på nettet,doktoronline e.l noe lignende.

Skrevet

Jeg hadde en episode med kraftig blødning i uke 17-18. De fant på UL ut at jeg har forliggnde morkaka (placenta previa). Da kan det lett blø opptil flere ganger, men friskt rødt blod og uten smerter. Fikk beskjed om å ta det helt med ro, ikke løfte mer enn max 3 kg og helst ikke stresse.

Skrevet

takk... dere er så snille å svarer meg... blør bare litt nå...og tar det helt med ro... legevakten ba meg ringe igjen om det økte til opptill tre fulle bind i timen...det synes jeg er MYE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...