*Villekulla* Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Bleier, våtservietter, kluter, babyolje, sinksalve... Hva mer enn dette?
<3LillePrins<3 Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 nye, myke håndklær kanskje ?? ellers tror jeg du har fått med det jeg kan komme på
Ladybug~N&E Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 kanskje noe mild babysåpe??? sånn til når småen har driti opp etter ryggen??
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Da bruker du olje - såpe er ikke nødvendig...
Ladybug~N&E Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 olje på dritt??? går det bra?? blir det rent?? har ingen barn fra før av så nå bare spør jeg;) alt som kan sløyfes av sånne stelleprodukter er jo fint men trodde virkelig ikke at babyolje var det beste når småen har skit helt opp til nakken... jaja... mye en skal lære;)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Det finns sikkert prøvepakker på føden, spør etter det for det er ikke alltid de ligger fremme. Jeg kommer til å bruke det i først omgang, vet jo ikke hva en har bruk for..en mild såpe, olje og zinksalve....
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 I barnehagen der jeg jobber bruker vi faktisk ikke såpe når vi vasker bæsj....hehe...vi bruker engangskluter og rent vann. Det fungerer kjempefint. Selv skal jeg ha tilgjengelig babyolje, zinksalve (og potetmel. Det fungerer bedre mot såre bak), engangskluter, vanlige kluter, håndklær og bleier. Våtservietter er kun til turbruk her i huset.
Pimienta Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Lactacyd er fint. Mild hudvask uten såpe, funker også like bra som shampo. Engangskluter (tørre) er også veldig praktisk til å tørke vekk det verste med og ikke minst tørke opp på stellebordet når småen tisser og bærsjer i vilden sky med en gang bleien kommer av.
Pimienta Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Og hårføner med "kald" luft. Kjempelurt å føne tørt i hudfoldene, så blir det ikke sårt og man trenger ikke å gnikke på den fine huden med kluter. Babyen eeelsker det!
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jepp! Det er det aller beste... I tillegg til at det blir helt rent, så smøres jo huden. Har du prøvd å ta litt soyaolje, eller noe annet du har på kjøkkenbenken, på en fuktig klut og så gni skitne hender i det? F.eks "bilmekanikerhender", eller etter man har malt? Glir rett av. Til og med størkna beis og oljemaling. Helt sant. Det er flotte saker.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Og shampo brukte jeg ikke på sønnen min før han var nærmere to år og kom hjem fra barnehagen med solkrem og sand i svett hodebunn. Spebarn har ikke fett/skittent hår. Her holder det leeenge med en våt klut.
Gjest mphs Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Jeg syns det var veldig kjekt med mesoft kluter fra apoteket til den sarte babyhuden og veldig kjekt med en flanellsbleie under når du steller slik at det er mykt og godt og lett å hive i vasken når det er kommet besj og tiss på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå