Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Trodde liksom ikke at så små ble forkjølet jeg, men hun er skikkelig snørrete og surler litt. Synes så synd på henne.. Også er det nok jeg som har smittet henne:((
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Begge mine har vært forkjølet som babyer, minsten var bare en uke gammel før han begynte å snørre. Men det går fort over for de da... Ble liksom ikke den skikkelige forkjølelsen.
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Gutten min var skikkelig snørrete når han var ca en mnd, er visst helt normalt! bare til å sprute morsmelk i nesen hvis h*n blir tett
Lillegutt og jeg Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Min var også forkjølet, 12 dager gammel. Mye snørr/surkling - jeg kjøpte nesesug på apoteket, og synes det var veldig godt å ha! Da kunne jeg hjelpe han å "blåse" ut når det var på det verste..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Lykke til! Babyen er så liten at jeg ville tatt en tur på legevakten, spesielt hvis det surker i brystet. Kan være greit å følge med på CRP (om det er bakterieinfeksjon eller virus). Surking kjenner du lett ved å legge hånden på siden/brystet på nurket. Følg nøye med du, det går også an å ringe legevakten. Håper hun får i seg mye melk. God bedring.
Taram har gutt&jente Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Stakkar liten da :-) Sånn nesesuger som er nevnt, er helt genialt. Jeg brukte den masse da lillejenta var forkjølet de første leveukene. Etter å ha brukt den sprutet jeg inn litt saltvann, fra sånne små engangs-plastampuller de selger på apoteket. Disse ampullene kan dessuten brukes til å suge opp morsmelk rett fra brystvorta, som du også kan dryppe nesa med - og øynene dersom den lille skulle få øyekatarr. Det skal også være lurt å legge noe under senga slik at hun har hodet litt høyere enn kroppen når hun skal sove, så holder luftveiene seg lettere åpne. Håper hun blir frisk igjen snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå