coscos Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Det har vært en begredelig sommer her på Østlandet, men mannen min har "spart" ferien sin, så her om dagen bestilte vi likeså godt 3 flyturer. Så, nå blir det noe å glede seg til utover høsten. Ja, faktisk skal vi på 4 turer, en allerede neste uke, men det blir "bare" en biltur. Blir spennende å se hvordan det går på langtur i bil, lille M har ikke vært så glad i å kjøre bil tidligere... I oktober skal vi på første flytur med lille M, til Trøndelag for en helg, deretter skal vi til Spania en uke etter, og i november reiser vi til England. Synes vi hadde fortjent kvantumsrabatt hos Norwegian! Gleder meg mest, men er også spent på hvordan det blir å reise med fly.
En fra før Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Flott å se at man ikke må slutte å reise selv om man har fått barn :-) Selv skal jeg ha med meg minsten til Hellas om et par uker, og er veldig spent på flyturen! Husker med skrekk hva jeg syns om å ta fly med andre "skrikerunger" om bord før jeg selv fikk barn. Har notert meg at amming er topp for take off and landing, men er det andre ting som kan gjøre turen enklere for både mor, barn og medpassasjerer?
Karomamma Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Så herlig!! Det går kjempefint å fly med småttis! Pupp, flaske eller smokk er bra ved take-off og landing, men det beste er hvis de sover Personlig så likte jeg å ha færrest mulig kolli, spesielt lite håndbagasje, spesielt da jeg reiste alene med henne. Vi brukte elelrs alltid bæresele, sjekket inn vogn og bilstol så det ble minst mulig drass på flyplassen. Noen ekstra bleier kan være greit, vi satt på OSL i 12 timer ekstra en gang... VI hadde med snuppa på fly fra hun var 4 mnd, både korte innenriks og 4 timers-turer. Det har alltid gått kjempebra og flere ganger sov hun i flere timer. Det ble verre etterhvert, med ting som skal plukkes på og midtgang som skal løpes i. Jeg må si jeg synes det er greit at vi "blir tvunget" til å kjøpe eget sete til henne fra nå av, he he... God tur!!
Maud Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Så deilig å ha ting å se frem til. Vi trenger noe ekstra etter en sommer som denne. Det går helt greit å fly med småtassene. Hvis du ammer er puppen grei ved avgang og landing. Minstemann her har flydd masse og sovnet greit de aller fleste gangene. Det er som Karomamma sier vanskeligere nå når han har passert 2 år og vil bevege seg selv...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Så herlig det høres ut, tre turer innen rekkevidde:-) Å fly med små krever god planlegging, alti utifra hvilken alder de er i:-) Vi fløy med lille rosa første gang da hun var 9 uker, 4 timers flytur til Hellas, hun fikk pupp ved takeoff og landing og ellers sov hun faktisk hele veien, vugget i søvn av flyduren:-) Mer styr å reise nå når hun er over året;-) Det krever sitt av oss voksne og det er godt å være to igrunn:-) Men om man planlegger så går det meste helt fint:-) Og kvantumsrabatt, ja det hadde vært no:-) Gode turer!!
strikkballen Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Høres kjempedeilig ut! Babyer på fly er - som mange her har sagt - ofte lettere enn aktive 2-åringer. LItt avhengig av soving og sånt - de sovner ofte greit på fly, har jeg inntrykk av. Bæresele eller paraplytrille til de litt større er nesten et must, ihvertfall på G moen hvor man ikke får lov til å ha med vognen ut til gaten. Riktig god tur!
Natteravnen* Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Ha mange små òverraskelser` på lur i sekken....bøker, ting å styre med ( veit ikkje kor gammal din er men) rosiner er en slager her, og eg har passa på å ha flaska varm når vi skal lette, så sovnar ho ganske raskt. (stort sett)
coscos Skrevet 19. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2007 Takk for mange gode tips! Tenkte å kjøre på med amming (han tar ikke smokk ennå, men vi øver!). Lurte på, kan man ta med en trillevogn helt frem til "gaten"? Vi har relativt stor vogn, men tenkte å kjøpe en liten trille som vi tar med på tur. Har ikke brukt bæresele, han synes ikke det er så ok i lengden, men tenkte etterhvert (han vil være nesten 6 md. når vi skal til England), at vi kanskje kunne prøve bæremeis. Leste et sted at de kunne bruke dette fra 6 md. alder. Noen som vet eller har erfaring med bruk av bæremeis til så små?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå