Gå til innhold

lærerstudent og snart praksis..tips!!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nå gått min første uke på uia ( hia) og er veldig fornøyd.Litt sjokkert over forelesningene..mengdene...alt nytt som virker veldig uforståelig etc..men det skal nok gå bra.

om 2 uker skal jeg ha min første praksis..det er på 10 trinn..

Noen som kan tipse meg litt..om hvordan jeg feks kan forberede meg best mulig?

det er mye jeg har glemt fra mattematikken på 1 klasse videregående..og ungdomsskolen..forventes det at jeg er tipp topp oppdatert i praksisen? vi har jo kun gått en uke på skolen..og jeg repeterer matten vedsiden av..

er så redd jeg ikke skal klare dette studiet..men jeg vil så gjerne bli en god lærer!!!!Virker sååå spennende..og alt vi har lært til nå er kjempeinterresant

Videoannonse
Annonse
Skrevet

been there!! :)

Regner med at dere kun skal observere første uken eller første dagenen i praksis. Etterhvert fordeler dere sikkert timer mellom dere, og når dere fordeler timer mellom dere, så vil du jo få vite fag og emne av øvingslærer, eller dere på gruppen finner det ut sammen...

INGEN kan forvente at du skal være tipp topp lærer og kunne matte i 10. klasse på rams. Ta ting som det kommer, slapp av og vær deg selv. Siden det er 1. perioden må øvingsleder lede dere en del på vei, han/hun vil nok ha mange gode tips.

Hilsen lærer i 2. klasse, men har også vært litt hos de største. :)

Skrevet

jeg hadde ogsaa glemt det meste av matte. saa det jeg gjorde var rett og slett at jeg regnet alle mattestykkene i boka som jeg kunne risikere aa faa spoersmaal om. ja, det var tungvindt og jeg brukte 2-4 timer hver dag paa forberedning bare til matten, men det var verd det, for jeg KUNNE da svare. Det som var positivt med det var at jeg nylig hadde jobbet meg frem til svarene selv og kunne lett gaa paa deres nivaa og forklare steg for steg. De andre studentene som var veldig flinke fikk faktisk problemer meg den biten. saa jeg anbefaler det...regn alle stykkene de kan jobbe med og oev deg paa aa forklare paa noen andre...gubben f.eks. :)

Skrevet

takk!!!!!!!!!! føler meg helt alene og "kastet " ut i det:) studie veileder formulerte det på info møtet som om vi bare hadde å stille opp å " kunne alt" ..ble ganske redd.

jeg sitter her og leser alt om skolen jeg kan på..hvilket verdigrunnlag dem har osv..skal og sette meg inn i læreplanen for mattematikk på 10 trinn..

Vi skal planlegge noen timer osv står det under praksis info i samlet plan for alu.he he..går sikkert greit..jeg er nesten 26 og har litt mer trygghet over meg tror jeg..ikke så nervøs som enkelte av medelevene mine..19 år gamle søte jenter og gutter:) Du er kjeeempe heldig som underviser på 2 trinn!!!! det er det jeg håper på!! hvilke fag valgte du da på 3 og 4 året??

Skrevet

luuuuuurt!!!!!! kopierer den:)

Skrevet

tror det er litt annet opplegg nå enn da jeg studerte, men de fagene jeg valgt uten om der oblig var mat og helse, it og natur og miljø.....

Skrevet

masse skriveleifer her, eg tar meg noen cidere i kveld, hehe :D

Skrevet

heeeeeeeeeeehe..hadde lyst på rødvin i kveld jeg..men skal i barnedåp i morgen tidl..ikke lurt å komme med hangover da...når jeg er faddern:)

har veldig lyst på naturfag ...så det er vell noe liknende det du har da..?

Skrevet

hadde nsm som obligatorisk, 30 stp...så valgte jeg 30 stp i 4. året, natur og miljø med vekt på småskolen

Skrevet

Ja, det er veldig godt aa vaere litt forberedt til timene. Mange som kan ta det paa sparket, men da foeler jeg at man boer kunne stoffet fra foer. det kan jeg ikke i matte. De fleste andre fag tok jeg ofte paa sparket og syntes det var kjempegodt aa kunne snakke fritt om ting jeg var trygg paa. engelsk og norsk f.eks var kjempeflott. Jeg begynte aa jobbe i august i fjor, men ble gravid samtidig saa fikk jo ikke jobbet ut aaret. Jeg var i en 4.klasse, men haaper at jeg etter permisjonen kan faa jobb i en ungdomsskole. det er saa flott!!! jeg stortrived i praksis i 10.klasse. haaper du faar det goey og at du faar en oevingslaerer som respekterer deg og behandler deg bra. Er alt for mange saere oevingslaerere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...