Gå til innhold

hva er: medling om ankommet ufortollet sending

Anbefalte innlegg

Skrevet

renger litt hjelp dere... (siden norsken min er litt bob-bob)

fikk brev i posten ang. fortolling? men hvor er pakken nå? forstår ikke? hvis jeg betaler 182kr får jeg pakken tilsendt da?

eller må jeg hente selv fra godssenter? (what the heck is that?)

I dont understanddddd!!!

.................

Vi har motttatt en sending fra utlandet til fortolling,

A) posten kan fortolle:

Fortolling 182 kr ink mva, om vareverdien er under 1000kr og varen er ikke restriksjonsbelagt, er prisen kr.90. Avgiftsfriesendinger behandles gratis

B)Du kan ta hån om fortolling selv: fortolle og hente sendingen ved postens Godssenter

eller

frtolle selv ved lokalt tollsted. Både tollvesenets og postens referansenr må sendes til postens godssenter innen 10 dager, Sending vil komme til ditt hentekontor med faktura for postens utførte arbeid ifm ankomstbehandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det bare er å gå på posten å fortolle der... Altså betale og få forsendelsen.

Skrevet

Du har fått en pakkelapp, med denne beskjeden?

Er nok bare å gå på posten dersom det er tilfellet, hente pakken og betale.

Skrevet

Pakken er ikke på posten enda den ligger til fortolling. Du kan velge å la posten fortolle pakken for deg ved å skrive fødselsnr på slippen nederst på siden og sende denne inn. Da vil du etter en tid få en pakkelappe fra posten og kan gå dit betale og få pakken.

Om selve varen er på under 200 kr trenger du ikke betale toll og moms.

Skrevet

Det kan også være greit å sende med utskrift fra kontoen i tilfelle det ikke står i pakken hva verdien er

Skrevet

Har du fått brev i posten, ligger pakken din ikke på postkontoret, da ligger den på et tollkontor mest sannsynlig i Oslo.

Du må fortolle pakken for å få den tilsendt til postkontoret ditt, men det skal stå et tlf nr på brevet et sted ring det på mandag, evt ring posten.

Har du post i butikk, er det ingen idè å gå der, det er som regel ingen som kan svare....!!!

Skrevet

Ahhh!! Now I see :)

Tusen takk jenter! what would I have done with out you :)

(fikk ikke hentelapp.... regner med at den kommer etter jeg har betalt fortollet :) )

bestillt pakker fra: http://www.nail4you.no/negle

spennnnt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...