Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Jeg har tenkt litt på dette med barselbesøk nå som lillebror snart melder sin ankomst... Svigerinna mi sier hele tida "jeg kommer med en gang, første dagen!!! Også kommer jeg igjen dagen etter"...?!?! Jeg har, klok av skade, sagt til sambo at jeg IKKE ønsker besøk den første dagen på barsel, fordi jeg husker hvilket slit det faktisk var sist gang. Hvorfor tror/forventer alle rundt, at det bare er og renne ned dørene når det passer dem?? Sambo forstår ikke dette, mest sannsynlig fordi det er hans familie som "maser"...Svigerforeldra mine bor 12 timer unna, og de har allerede bestem at de skal komme dagen etter... OG BLI!!!! Er jeg urimelig eller???
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Nei det er du ikke! Det er DU som bestemmer når du vil ha besøk! Det er DU som har født! Stå på meningene dine!
Yellowgoldfish Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 NEI DET ER DU IKKE! Si nei og tilby et annet tidspunkt de kan komme istedet - da blir det lettere for alle!
Solitude Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Syns ikke du er urimelig, det er jo opptil deg om du er i form til å ta imot folk eller ikke. Kan du ikke si at du ikke vil svare noe med engang, for hvis fødselen blir tøff så er det ikke sikkert at du ønsker besøk den første tiden eller noe lignende. Det må de vel forstå ?
St.Sunniva Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Jeg hadde ikke besøk av mamma første dagen engang jeg, og syntes det var helt greit. Tok KS, så det tok jo litt tid fra vesla var ute til jeg kom opp på rommet mitt uansett. Syntes det var deilig å være alene jeg :-) Så syntes ikke du er egoistisk i det hele tatt. Folk respekterer deg om du sier i fra - om ikke, så sier det litt om dem.
Lilly 79 Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Sett ned foten. Si at du gjerne vil få igang råmelka før folk renner ned dørene. .-)
Joikaboll@ Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Du må jo selv gjøre som du føler for, men jeg ser ikke helt problemet med å ha besøk så sant besøket er voksent nok til å finne seg kaffi og hva dem måtte ønske selv og rydde opp etter seg før dem reiser. Selv har jeg hatt huset fult med tanter, onkler, beste- og oldeforeldre et halvt døgn etter fødsel, men som sagt, dem klarer seg selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Dette var første dagen på SYKEHUSET..... samme dagen jeg har født ) Hjemme skal jeg vel klare og ta imot besøk:o)
Julie Angelica:) Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Jeg er så enig med deg. Neste gang skal INGEN få komme første dagen på besøk, for sist gang var det helt forferdelig! Jeg gikk ganske lang tid med rier og en fødsel som varte en stund. så jeg var selvfølgelig sliten. Dette er det DU som bestemmer og ingne andre. Dem kan da vel vente en ekstra dag med å komme? Nei sett ned foten og stå på ditt. Kjenn dine egne begrensninger og føl på hva du orker!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg synes faktisk det var bedre at de kom på sykehuset, da slapp jeg å ha dem "rennende" hjemme. Det har variert om jeg har vært til stede eller ikke, besøkende satt i dagligstuen, og jeg var på rommet da jeg ikke orket besøk. Barnefaren hadde med babisen i trillesengen - det er jo ikke meg de kommer for å se - det er babyen... Men gjør som du føler for!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Enig med Mrs McDreamy. Jeg syns det er bedre at de kommer på sykehuset enn hjemme den første tiden, men det er du som bestemmer og det er ikke egoistisk!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Nei, du er slett ikke urimelig! Det er DU som skal bestemme hvem dere skal ha på besøk eller ikke. Jeg hadde jaget svigermor hjem om hun kom og ble i flere dager. Jeg hadde gitt streng beskjed før du reiste; ring før dere evt kommer for å se om jeg er i form til å ta i mot besøk.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Nei du er ikke urimelig men slekninger har en tendens til å være egoistiske dustemikler når det gjelder sånne ting. Jeg ville heller ikke ha besøk når jeg hadde født men fikk nesten ikke være i fred et sekund. Ring dagen etter fødsel og si fra at du har født. De har ikke akkurat lovbestemt rett til å slite ut ei som nettopp har født:)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 jeg ble også dedrent av besøk etter førstemann på barsel. så jeg sa til familie og venner at jeg i utgangspunktet ikke ønsket noe som helst besøk på sykehuset. og hvis det skulle endre seg så ville jeg si i fra. det fungerte fint og jeg fikk overskudd og endte med å invitere til besøk men jeg styrte hvem og når og hvorlenge. og når jeg tenker etter hadde jeg faktisk mere besøk denne gangen. men etter mitt ønske.
fleXibel Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Du er ikke egoistisk.. JEg sa selv at jeg ikke ønsket besøk samme dagen som snuppa ble født.
mayaya Skrevet 19. august 2007 #16 Skrevet 19. august 2007 Nei, det er du ikke. Det er faktisk du som bestemmer. Lykke til :-)
kajak&Daniel Skrevet 19. august 2007 #17 Skrevet 19. august 2007 Nei, du er da ikke egoistisk. Dette er jo noe man må føle på selv. Orker man ikke å ha besøk, så burde jo folk bare respektere det. Jeg likte godt å få besøk på sykehuset, og gledet meg til det skulle komme noen og se på lille gutten min. Men når du syns det var et slit sist, så får du bare forklare at du ønsker å ha litt tid alene med gutten din først..
Djoolia 07+08+12 Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 Nei, det er du ikke. Skjønner deg veldig godt jeg, synes det var et h****' at folk (svigermor) rant ned døra på barsel hver dag. Har bestemt meg for at neste gang skal ingen få komme første dagen. Nesten så jeg har lyst å føde på et annet sykehus langt nok unna sånn at besøk ikke er mulig, så ille var det. Du er ikke urimelig i det hele tatt.
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. august 2007 #19 Skrevet 19. august 2007 for meg var det helt greit med besøk på barsel. der fikk jeg jo tross alt hjelp og alt.. (mulig vi er veldig heldige på sykehuset her da, for babyene ble gjerne passa på personalrommet til de ansatte der, så vi fikk sove) jeg satte en liten stopper hjemme den første uka jeg.. for det var der det var slitsomt.. men at folk skal komme langveis fra og bli på overnatting og sånt. DET HADDE JEG NEKTA! Vil jo ha huset for meg selv når man kommer hjem med en ny baby og skal bli kjent med rutinene for å være en større familie... De får jaggu vente en uke, eller komme seg på hotell....
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 19. august 2007 #20 Skrevet 19. august 2007 Jeg skjønner deg VELDIG godt. Jeg kunne også tenkt meg å bare bli liggende i senga den første dagen på sykehuset, men de er så strenge m besøk der jeg skal føde, så kommer det besøk utenom visittiden så må man gå ut av barselavd, og det er SLIT. Men jeg vet hvordan alle gleder seg og er spente, så jeg har rett og slett ikke hjerte til å si nei... og tenker at jeg vil ha unna mest mulig besøk på sykehuset også, så jeg kan få litt fred når jeg kommer hjem...
Honningmelon Skrevet 19. august 2007 #21 Skrevet 19. august 2007 Jeg skjønner deg veldig godt, jeg! Søstera til sambo kom nesten rett etter jeg hadde født, og jeg var drit sliten. Og jeg ble faktisk kjempesur. Ikke meldte hun sin ankomst heller. Bare troppet opp på sykehuset. Så andre gangen ga jeg klar beskjed til sambo, at INGEN får komme første dagen, uansett hvor mye de har lyst.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #22 Skrevet 19. august 2007 Overhodet ikke! Da vi fikk vår andre, var vi klok av skade etter første og ga beskjed når vi ønsket besøk. På sykehuset var det for det meste oss fire og de aller nærmeste som kom. Man har mer enn nok med babyen og seg selv etter en fødsel og føler ikke og TRENGER IKKE oppvarte andre! Stå på ditt og lykke til med fødsel og baby! :-)
Milletrille Skrevet 19. august 2007 #23 Skrevet 19. august 2007 Nei, du er absolutt ikke egoistisk! Det må være lov å kunne bestemme selv hvor mye besøk man ønsker og det må bare familie og venner respektere. Hvis du ikke får frem budskapet ditt før fødsel. Så send mld el gi beskjed etter fødsel at du er sliten og ikke orker besøk enda. Så får vi håpe de skjønner det!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. august 2007 #24 Skrevet 19. august 2007 Nei dette er det DU som bestemmer!! Grunnen til at samboern din ikke forstår det, kan også komme av at det ikke er han som ligger det på timesvis å sliter kreftene ut av seg;) Han har nok overskudd til masse besøk, men det er faktisk opp til deg! Husker jeg fikk besøk av svigerfam. klokken ti om kvelden samme dag som jeg hadde født. Det var utrolig slitsomt. Og de kom uanmeldt. Forstår jo selvsagt at de ville se lillegull, men de kunne iallefall sagt ifra/spurt, og ikke minst komme litt tidligere..Syns jeg.. Så neste gang skal jeg si klart ifra at jeg gjerne vil ha beskjed før de tenker å komme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå