Gå til innhold

Sykehusbagen


Tweedy79

Anbefalte innlegg

Noen som har gode tips på hva en bør ha med seg på sykehuset? regner med at det blir en del blødning etc etter fødsel så det er kanskje lurt å ha med noen litt store truser? de jeg har nå sitter så vidt på, he he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så vidt begynt å pakke litt.

Har hittil pakket ned:

Ammebh + innlegg (både papir og ull)

2-3 sokker

2-3 truser

2-3 singletter

2 joggebukser + 1 jakke

mobillader

notisblokk og penn

crocs

bind (libress ekstrastore nattbind)

lypsyl (veldig tørr luft på sykehus, så kan være greit)

 

På sykehuset her får man engangstruser og store bind som sikkert er greit å bruke de første dagene. Men tar med noen av mine egne truser også i tilfelle. (bruker pière robert sine bomullsboksere, veldig behagelig samtidig som de sitter godt på, og du får plass til ett stort bind i dem). Må ha med noen bind selv også, siden vi har litt lang hjemreise.

Tar med noen av mammasinglettene mine, siden jeg ikke har funnet en eneste fin ammetopp til nå. Vet også at det er veldig varmt på føden/barselavd. så tenker at det må være best med en singlet og en collagejakke, i stedet for en ammegenser eller no.....så blir det enklere å evt. kle av seg litt visst det blir for varmt. Har hørt at man svetter en god del etter fødselen, så tar det nå som det kommer.

 

Lengre er ikke jeg kommet på min bag.

Skal pakke en egen liten bag til lille nurket, med hentetøy og forskjellig. Den kan stå i bilen til den dagen vi skal hjem, siden vi kommer til å bruke tøyet de har på barselavd. Får både bleier og klær der :)

 

Noen som har flere tips til hva man kan ha med seg??

Skal på innskriving om ei uke, skal da spørre jordmoren om hva jeg burde ha med meg.....så får se hva det blir til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min fødebagliste.

 

Joggebukser

Genser

Mammatopp/ammetopp

2 ammebh`er

Truser

Sokker

Tøffler

Morgenkåpe

Litt sminke :) (til fotograferinga)

Toalettsaker

Ammeinnlegg, både bomull og ull

 

Til babyen:

Hentetøy

smokk

 

Diverse:

Sudukoblad/kryssord

En pakke kjeks og gjerne noe annet snop...drops...

2 flasker pepsi max (hi,hi)

Mobillader

Videokamera+lader+film

Ekstra batteri til fotokamera

Fotokamera

Skriveblokk

Penn/blyant

Drikkeflaske

 

 

Fikk ett tips om å kjøpe engangstruser å ta med meg. De har jo på sykehuset, men kjekt å ha noen selv å.

 

Ser nesten ut som jeg skal flytte på sykehuset.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror vel det meste var med på de listene der. jeg har også lagt ned en pakkke til storesøster fra nurket, viktig at hun får barsel gave også...

 

blader eller bok er også greit å ha med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble liggende mye å kjede meg da babyen sov, så denne gangen skal jeg ta med noen blader eller en bok. Lå på 4-manns rom og ble litt gal av å bare vandre rundt i gangene liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har fått tips om energidrikk..

 

vi kjøper drikk på apoteket. de er ikke så gode, heller ikke billige, men man trenger så mye energi som mulig.

 

kjøp de litt god tid i forveien og sett de i kjøleskapet.

(ikke kjøp appelsin, den smaker en blanding av syntetisk appelsin og brunost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pakket alt for mye med forrige gang så denne gangen skal jeg ta med det jeg fikk behov for sist....

 

-sminke

-en toalettmappe med div småflasker med shampoo, balsam, hårbørste og div

-et par t-skjorter

-2 joggedresser (store å myke)

-et par stooore truser (likte de i typen "fjerogbær"(Pierre Robert) sist siden de er så elastiske)

-nattbind ( så jeg kan begynne å bruke det så snart jeg har sluttet å blø så mye at jeg må bruke de store bleiene.

-bok å penn for å skrive ned alt jeg husker fra fødselen (de små tingene glemmer man veldig fort, å det er godt å skrive ned det fantastiske du nettopp har opplevd)

-laptopen vår for vise frem babyen vår på webcameraet. Dette gjorde vi sist til familie i nord og i Polen, å det var fint å kunne vise frem vår nyfødte stolthet.

-fotoapparat og videokamera

-sokker

-klær til babyen, og hentesettet.

-sportsbh. Sist vokste puppene så sinnsykt på noen få dager at denne gangen skal jeg ikke kjøpe inn ammebh å bruke, men heller ha en sportsbh som er mer elastisk der puppene er så jeg slipper å sitte der med pupper som faller ut. Skal dessuten pakke de godt inn med noe bomullignende de hadde på barsel sist. Fikk det da pga brystspreng å det varmet opp kjempegodt. Her skal alt forebygges :-)

 

 

Så det var nevnt brus ovenfor å vil bare anbefale at man IKKE drikker brus på barsel hvis man har tenkt å amme babyen. Pga kullsyren jeg fikk i meg så fikk jenta mi utrolig mye luft i magen når jeg ammet henne i begynnelsen. det var så ille at bæsjen boblet ut av rumpa hennes. Jeg er selv totalt avhengig av iskald cola, men måtte pent holde meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...