Gjest MMJ Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Kaker Dåpskjoler Invitasjoner Mat Servietter, lys noen blomster -har helt hjerneteppe her.....
Bærta å babyn Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 faddere til barnet hjelp til dåpen (om du skal ha den hjemme) klær til deg selv, far, evt andre barn full oversikt over hvem som gjør hva til enhver tid... jeg skal ha dåp til neste helg og har ikke oversikt over noe.... (føles slik) lykke til! hva med personlige frimerker?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Jeg stresset sånn med dåpen at jeg holdt på å miste all melk, så viss du ammer anbefaler jeg å huske å ikke stresse. Viss du skal lage maten selv så husk å tenke ut hvordan du vil pynte fatene, lett å glemme.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Skal ha navnefest om tre uker... stresser allerede... :S
coscos Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Vi skal ha dåp neste helg, og jeg gruer meg litt da vi skal ha det hjemme. Ville nok heller ha det borte, men mannen min synes det er koseligere og mer personlig å ha det hjemme... Mens jeg synes det er mye å ha nærmere 30 personer i stua, samt at det blir mye ekstra arbeid i form av vasking og rydding. Min huskeliste er som din, men har en del ting i tillegg, i og med at vi skal ha det hjemme: Sjekke servise; tallerkner, glass og bestikk og serveringsfat og -bestikk til mat og kaker (jeg har ikke nok tallerkner og glass, så tenkte å kjøpe noen billige glass på Ikea, slik at vi får like) Pusse sølvtøy Vaske hus Stryke duker og pynte Kjøpe inn mineralvann/kaffe/te, og litt frukt og snacks som kan settes ut med en gang vi kommer hjem. Lage bordkort (har tenkt å ha de på glassene, i og med at vi ikke har så mange glass, så kan det være greit at man finner igjen sitt) Låne bord og stoler av naboer (greit å spørre om dette på forhånd) Jeg har satt opp en ukesplan. Med en liten baby, så er det ikke så mye jeg får gjort hver dag, så har satt opp når jeg skal handle inn, når jeg skal vaske, bake kaker og pynte hus. Lykke til med barnedåpen!
Gjest MMJ Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Takk, vi bestiller maten, får andre til å lage kake + vi skal ha det hos svigerforeldrene mine.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Hva er hjerneteppe da? For det heter jernteppe.. Så slipper du å drite deg ut neste gang, da vet du....
Gjest Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Vi leier lokale, og takk og lov for det. Har en liten leilighet og har ikke plass til alle her. Jeg burde stått for maten siden jeg er kokkelærling, men nei Det tar jobben seg av faktisk. De har catering, billig og god mat Moren min skal bake no, og moren til sambo. Og så bestiller vi kake fra bakern Bordkort lager jeg/vi selv. Og servise er det på lokalet(har vært å sett at det er ok) Invitasjoner er sendt. Servietter og lys og slikt kjøper jeg når det nærmer seg
Gjest MMJ Skrevet 18. august 2007 #12 Skrevet 18. august 2007 Seriøst, jeg har hjerneteppe, hehehehe :0) Ikke vær så feig da anonym :0) -signer med nick
Gjest Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 Nå har du jo fått masse bra tips her, så det blir sikkert en bra dåp En ting, de har superfine dåpslys som Løiten Lys lager, og de har vel utsalg over stort sett hele landet nå. Søte lys med smokker på, og matchende servietter. De lager også kubbelys med bilde av barnet på, men det må bestilles. Ellers er det lurt å lage liste ja, så man er sikkert på å få gjort alt. Heldig du da, som har det hos svigers! Den kjedeligste jobben var å rydde, vaske og ordne i hagen....
coscos Skrevet 18. august 2007 #14 Skrevet 18. august 2007 Hei Eileithya, Ja enig at den kjedeligste jobben er å rydde. Vi har plantet nye blomster i blomsterkassene som vender ut mot veien i dag :-) Sist gang det var gjort noe der, var i slutten av april, rett før lille M ble født, og siden har det ikke vært så mye aktivitet på hagefronten, he, he, så det var på tide nå før barnedåpen!
Gjest Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Hehe, akkurat samme her Vi hadde dåp for en uke siden, og hagen så mildt sagt jævlig ut før vi satte i gang. Har jo hatt en nyfødt og været har vært dårlig, så har liksom ikke blitt noe av å gjøre noe der siden starten av mai.. Men er godt nå da, er jo litt koseligere å være der! Også er det salg på planter nå, så gjorde noen kupp i forkant!
Gjest Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Se inne på www.daapssiden.no kanskje du finner noe ...
Lykkekløver Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 Vi lagde en liten oppmerksomhet/minne til fadderne og besteforeldrene. Vi lagde personlige frimerker på posten.no, fikk dem dagen etter vi bestilte tror jeg! Med motiv av gutten vår, de limte vi på et postkort med bilde av kirka han ble døpt i. Vi smiska også med postmannen og fikk stempel med datoen han ble døpt. Artig minne synes vi. Lagde også noen til oss selv og gutten vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå