Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med en sangtittel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått lillegutt i seng, synes jeg begynner å få dreis på leggerutinene, i dag sovnet han kl 20.00 etter 5 minutter av seg selv!

Så, sitter og ser på oppsummering fra tidligere Momarkedet, og da hørte jeg akkurat en sang som jeg helt hadde glemt, men som jeg synes var så fin, og passet til min situasjon nå som nybakt mor. Den har i refrenget noe slikt som " hvem du enn er, så velkommen til verden" og i verset så er det et eller annet om oppvekst og at tiden går så fort. Lurer på om noen vet tittelen på denne sangen (er det Velkommen til verden?) og i så fall hvem som synger den, har så lyst til å kjøpe den nå.

Ha en fin lørdagskveld alle sammen!

Hilsen en som er glad for "å ha fått tilbake litt egentid på kveldene" :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du med deg hvem som sang?

Ordene ringer ingen bjeller akkurat nå, men kan jo forsøke å tenke litt... Her har jeg nå fått mine egne 3 og Phantomets yngste i seng og skal love deg at egentid nyyyyytes i lange drag akkurat nå ;-)

Skrevet

På Momarked-sendingen så var det mange forskjellige norske kvinnelige artister, men tror ikke at det var noen av dem som sang den opprinnelig. Husker melodien veldig godt, men litt vanskelig å ta den over nett :-) Tenkte kanskje det var noen andre som også har sett på samme programmet, som husker sangen.

Skrevet

Forsøkte å google det i sted og fikk da opp et annet sted hvor andre hadde etterlyst noe tilsvarende. Hørtes ut som om det var Four Jets som hadde sangen for mange år siden ;-) Vet ikke om det stemmer. Har vært alt for ivrig med fjernkontrollen i kveld til at jeg har fått med meg noe som helst...

Skrevet

Ja, googlet litt selv også, og kom frem til det samme :-), samt at jeg fant teksten et annet sted. Synes sangen er så fin, og melodien er munter. Men, når jeg leser teksten (hørte bare første vers på TV), så er det om en jente, og jeg har jo en liten gutt, men pytt, pytt. Sangen gjorde meg uansett ganske så sentimental, over hvor heldig jeg er som endelig har fått et lite barn. Her er teksten, hvis andre er interessert:

VELKOMMEN TIL VERDEN

Du sparker i magen - og vips så er du her

Så pludrer du og skriker - til glede og besvær

Du snubler og ramler og slår deg gul og blå

Men innen man vet ordet av det, har du lært å gå

Så kjære - hvem du enn er så velkommen til verden

jeg følger med, du kan selv velge ferden.

Mange rare veier skal du gå

Mange nye venner vil du få

Men kjære, hvem du enn er, så velkommen til livet

Hva du får se kan jeg ikke beskrive

men det venter mange rare eventyr

Når din første morgen gryr

Du står foran speilet, nå er du jammen lang

og tenk på visse steder er kjolen blitt for trang

Så blir du forelsket og alt er som en drøm

Det er bare første kjærlighet som er så øm så øm.

Så står du her en dag og sier mor jeg skal ha barn

Da føler du det slik som jeg i dag

At kjære, hvem du enn er.......

Skrevet

Takk for teksten! Har selv tre søte små prinsesser jeg da, så her passer den perfekt ;-) Men greier altså ikke å huske melodien.

Ha en fin kveld. Her tror jeg at jeg snart skal køye. Har hatt en lang og slitsom uke med mye sykdom på minstefrøkna og kjenner at jeg kan ha godt av litt batteriladning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...