Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Når mener dere at en baby er blitt for stor til å bruke sparkebukser? Fant en i går som jeg hadde glemt vi hadde fått og så at den er i str 74. Det fikk meg til å tenke på at jeg en gang i en butikk fant sparkebukser helt opp i størrelse 86!!! Joda, jeg vet at babyer er av ulike størrelser, min eldste brukte str 86 da han var 10-11 mnd, men likevel, er ikke det litt vel gammelt å bruke sparkebukse??? Dog siden de selger så store størrelser så må det jo være noen som bruker dem? Selv mener jeg sparkebukser er et plagg for nyfødte babyer og greit så lenge de ser nyfødte ut, men etter de får mer "baby-preg" på ansiktet sitt og oppførselen sin (ved ca 6-8 ukers alder for de fleste babyer født til termin) så synes jeg faktisk ikke det passer lenger. Så for min del ville jeg aldri kjøpt/brukt en sparkebukse i større størrelse enn 56. Så den jeg har i str 74 blir nok neppe brukt dersom jeg ikke får byttet den...
Pysa Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Har omtrent ikke brukt det på mine. Bare vanlige bukser eller strømpebukser.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Jeg har en sparkebukse som jeg fikk av min gamle farmor i størrelse 1,5 år!!?? Trenger vel ikke si at den aldri har vært brukt? Ville ikke kjøpt over str 56/ 62, nei... =)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Brukte sparkebukser fram til str 68 mener jeg... Dvs hadde bare en i str 68 da... Over det synes ikke jeg det passer..
Blue Lady Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 enig Alva! har ikke kjøpt og kommer heller ikke til å kjøpe sparkebukser i større enn str. 56. Men elsker sparkebuksene mini har nå, synes det er så praktisk jeg
BettyBoob Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 hadde kun et par sånne bukser og de skulle jeg ikke ha kjøpt. synes bare de var teite og kronglete. Brukte dem vel 2 ganger og det var da han var kanskje 2-3 uker gammel. De blir nok kastet når jeg går gjennom kleshaugen til evt neste barn kommer
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Enig med deg, men har to stk i str 56 som var veldig store i str. som jeg har tegna på med antiskli penn, de skal hun få bruke hjemme på gulvet, (for gulvet er så glatt og hun har begynt å bevege litt mer på seg) =) men vil ikke bruke det på henne ute blandt folk nei...
Gjest Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Når de begynner å reise seg opp o.l. så er det slutt på sparkebuksene synes det er helt nyyydelig på små babyer, men ikke det mest praktiske når de går rundt, er så lett å snuble..
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Hehe, str. 1,5 år :-) Jenta mi bruker 1,5 til 2 år nå. Hun er 2,5 år. Synes jeg ser henne i en sparkebukse...
Gjest Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Ja ikke sant? ;-) Vi pakket nettopp vekk noen bukser til mellomste som han har vokst ut av nå (blir 3 år om et par uker) i str 86, hadde nok ikke vært mye aktuelt med sparkebukse nei...hehe... *ler bare ved tanken* Spørsmaålet er da, siden de selges så MÅ det jo være noen som kjøper dem og hvem i alle dager kan det være mon tro? Eller kanskje det er som i mitt tilfelle, besteforeldre som ikke har helt peiling som kjøper og gir bort (og så blir det pakket pent bort ubrukt) og dermed tror produsentene det fortsatt er et marked for dette?
Gjest mphs Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Jeg syns sparkebuksene var veldig praktiske og gode å bruke. Mener å huske at jeg brukte de opp til str.68. Mange andre ting jeg syns var mere upraktiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå