Gå til innhold

vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere vann til de små? når begynte dere og hvor ofte gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matteo får vann, men stort sett kun på veldig varme dager. - Men det har det ikke vært så mye av denne sommeren.

Ellers kan jeg gi ham det hvis f.eks han begynner å bli sulten og jeg ikke har tilgang på mat til ham med det samme. Vannet gir jeg ham med tutekopp. Gjerne flaskevann som er kjøpt, men ikke har stått i kjøleskapet i butikken.

I starten gav jeg ham litt hver dag, for å venne ham til smaken. Men det virker som han spiser og drikker alt..

Helsesøster mente det ikke var nødvendig å gi ham vann enda. Men når jeg begynner med middagsmat i full porsjon kan jeg gi ham vann ved siden av. Som tørstedrikke. Også er det fint på natten for å venne ham av med nattmåltidet. Men det kan lønne seg å venne de til smaken.

Skrevet

Vi har gitt litt vann siden hun var nyfødt. Bare hvis det er veldig varmt ute og nå også etter grøten som tørstedrikk. Bare for at hun skal få smaken på det. Vi gir vann rett fra springen i flaske og det glir ned på høykant. Ellers har vi også gitt rett fra Imsdalflaske og det er jo kjempegøy for Erica. Men det er veldig lite hun får, bare for å få smaken på det til senere.

Skrevet

Vi begynte vel med vann da vi begynte med fast føde (foruten den perioden i våres da det var så varmt, da fikk han også vann). Skal vi ut så får han vann på flaske, blir mindre søl da. Er vi hjemme og det ikke er så farlig om han blir klissvåt får han vann fra kopp. Har prøvd litt forskjellige tuttekopper men disse får han ikke helt dreisen på.

Skrevet

jeg gir bittelitt vann etter grøtmåltidet hennes, ammer så ca 1 times tid etterpå. Gir mest for at hun skal bli vant med smaken, og det virker som om hun liker det veldig god heldigvis :-)

Jeg kjøpte avent sin tutekopp 3 mnd +, den lekker ikke og de må suge litt for å få ut vannet. Tuten er også litt myk.

Det er den eneste tutekoppen Camilla har klart å bruke.

Flaske vil jeg ikke gi henne vann på, sist så fikk hun fenikkelte på flaske og da endte vi opp med flaskenekt, og det tar jeg ikke sjanse på igjen, selv om det bare er vann nå da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...