-Hengebuksvinet- Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Gubben lurer på å ta seg en tur ut i kveld, og det blir i så fall 3 gangen denne måneden. Jeg kommer ikke til å nekte han, men begynner seriøst å lure på om dette kan fungere. Vi gjør aldri noe sammen som par lenger (utenfor husets fire vegger), men fungerer godt sammen i hverdagen. På hverdagene jobber han oftest sent minst en kveld i uka, og tiden han får med barna er dermed ganske begrenset. Ca 3 timer om dagen, når han ikke jobber sent. Jeg synes derfor at helgene godt kunne vært litt mer hellige. Han vet at jeg synes han bør trappe ned på utelivet, men det jeg vil er jo ikke å nekte ham noe. Synes likevel at han selv burde innse at en trebarnsfar kan trappe ned litt på utelivet. Han er jo ikke like hyppig ute alltid da, men på meg så virker det som om en vellykket helg innebærer en tur ut med kompiser. Hvor ofte synes dere det er ok at mennene deres går ut? For min del hadde det vært noe helt annet om han f.eks stakk over til naboen for å ta et par øl, og så kom hjem etter et par timer. Han kommer i tilegg til å være borte i flere uker pga jobb like over helgen, og da synes jeg det er kjemperart at han ikke vil prioritere litt kvalitetstid med meg.
BettyBoob Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 skjønner deg godt og hadde nok reagert selv. Er litt annereldes for meg, bor ikke sammen med kjæresten min og han er ikke far til gutten min. Men til tross for det så er han ikke mye ute sammen med gutta! Er med oss hver helg stort sett Har du tatt det opp med ham? hva slags reaksjon får du evt fra ham?
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2007 Jeg synes faktisk at menn burde innse dette selv, har man fått barn medføre det en god del forandringer. Min grense er vel på 1 gang i månden, men det foresetter jo at han ikke til enhver tid sørger for å fylle kvoten. Og spesielt viktig er det jo at man finner på ting sammen også innimellom, sånn at man ikke bare blir kjedelige hverdagsmennesker for hverandre.
Katja Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Høres ikke noe kjekt ut. Mannen min er så og si aldri på byen med kompiser. Bare hvis det er spesielle situasjoner, slik som utdrikkningslag. Ikke er vi ute på byen sammen heller, hender en sjelden gang vi er ute og spiser, men det er sjelden. Når helgen kommer, er vi som oftest så slitne, at vi siger ned i hver vår stol foran tv`n. Han jobber også sent minst en gang i uken, og er lenge borte i perioder, så da forventer jeg at han prioriterer meg og ungene når han har fri. Han gjør det av seg selv da, jeg har aldri trengt å si noe til ham, heldigvis. Jeg skjønner at du blir frustrert og lei, jeg hadde ikke likt at mannen min prioriterte kompiser fremfor familien. Du får prøve å snakke noen alvorsord med ham!
1kar&1møy&meg™ Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Jeg har det også på en måte sånn som deg. Jeg føler jeg blir nedprioritert i forholdet til tider. I sommer har det vært masse ute i helgene for hans del både når han har jobbet (som er på båt) og når han har vært hjemme. Han ser ikke selv at dette er noe problem da han jo vet at jeg er her hjemme og venter på ham. Jeg tror enkelte menn tar oss for gitt og ikke tenker over at de sårer oss. Vi er forskjellige typer vesen. Jeg er heldig. Jeg har et veldig godt verbalt forhold til min mann og føler jeg kan snakke veldig åpent ut med ham om denne problemstillingen. Han er enig og da etter en slik prat blir det ofte en helg sammen med oss før han igjen farer ut neste helg hehe kommer til å være et ustanselig problem hos oss. Jeg ville ikke ha nektet ham å dra ut, MEN hva med å kreve din rett til å gå ut i noen helger han er hjemme?? La ham sitte hjemme med ungene til en forandring. Kanskje har får reflektert over dette da?????
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Dette hørtes ikke noe kjekt ut. Her i huset går vi nesten aldri ut uten at den andre er med,vi trives så godt i hverandres selskap at vi vil heller gå ut sammen en hver for oss. Dette var også noe vi snakket om før vi virkelig ble et par om hvordan vi ønsket å ha det,slik at vi viste hvor den andre står. Det er viktig å ha samme verdier i et forhold. Hadde jeg vært deg hadde jeg pratet med samboeren min og sagt hva jeg følte.Ikke sikkert at han vet det.Vi damer har ofte tendens til å tro at mennene våre er tankelesere,noe de ikke er. Forstår også at du ikke ønsker å nekte ham,ville heller ikke hatt en samboer hjemme,som heller ønsket seg en tur på byen enn å være sammen med meg. Håper det ordner seg for deg.lykke til
Hjertefamilien Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Da må du jo snakke med han skikkelig da. At man har felles syn på hverdagen og helgene, og fremtiden er jo vesentlig for at forholdet skal vare. Å finne på noe sammen er viktig. Hva med å planlegge litt mer, slik at når helgen kommer har dere felles planer? Skaff barnevakt, reis ut og spis, gå på kino etc sammen? Inviter folk hjem til dere så går han ikke ut.. Eller planlegg familieutflukt søndag formiddag, hvor alle skal være med, inkl din mann. Da blir det ikke like kjekt å reise ut.. Har han kanskje mange venner uten familie og barn? Skjønner kanskje han føler han går glipp av noe? Her gjør vi i grunn veldig mye sammen. Han jobber i restaurantbransjen, og det er lett å "bli igjen" å ta seg noen øl med kompisene som kommer innom. Uansett er han sent hjemme, så jeg merker jo ikke stort til det, MEN det skal ikke gå ut over oss her hjemme i form av dagen derpå! Han må likevel tidl opp pga jeg drar tidl på jobb, han må følge på skole og hente igjen. De helgene vi har barn finner vi alltid på saker med de. Drar mye på turer. Helgene uten barn jobber han som regel, eller vi finner på noe sammen. For oss er familien viktigst uansett, og vi elsker å finne på ting både med og uten barn :-) Prat med han! Kommunikasjon er viktigst i ett forhold..
Yellowgoldfish Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Ta dette med han da og ikke med oss - det løser vel ingenting! Hvis du føler det slik betyr det ingenting hva vi sier her inne. Be han bli hjemme i kveld og ta en prat!!! Prøv å finne frem til et kompromiss der begge kan gi og ta litt. Fortell han hva du ønsker deg og spør om han kan bidra.. Lykke til!
-Hengebuksvinet- Skrevet 18. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2007 Interessant problemstilling. Sammenligne hvor ofte mennene våres er ute, og noe som kanskje engasjerer enkelte mer enn andre. Så får vel kommunikasjonen være opp til hvert enkelt par. Alle parforhold er jo samarbeid og kompromisser, og av og til kan det være vanskelig å finne egne grenser. Da kan det være greit å slenge ut et anonymt spørsmål om noe her, og få mange innspill fra ulike personligheter om hva de anser for å være greit. Mange par kommer jo fra totalt ulike familiesituasjoner, og vil derfor ikke se ting på samme måte. Dessuten er jo menn og kvinner ofte forskjellig oppbygd. Jeg hadde ikke nektet mannen min å gå ut, for hva er vel gleden av å tvinge han til å bli hjemme?
Jeenie Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Si ifra at neste mnd er det du som skal ut hver helg og han som skal være hjemme med ungene... bare sånn for at du skal sette det på spissen for han... Mannfolk trenger å bli forklart ting med STORE bokstaver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå