Gå til innhold

Dere som kan dette: Ped.ledere, er de "bare" på kontoret???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller deltar de i barnehagedagen akkurat som de andre ansatte?

Kan ikke dette jeg -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de skal være på avdelingen og, men de gjør litt annet arbeid i tillegg

Skrevet

Jeg er ped.leder :o)

Vi er absolutt ikke bare på kontoret nei.

Vi har noen møter i løpet av en uke men disse prøver vi så langt det er mulig å ha mens barna sover.

Ellers har vi akkurat de samme arbeidsoppgavene som assistentene med bleieskift, mating og sovevakt :o)

I tillegg observerer vi og følger med at utviklingen hos vært enkelt barn er som den skal, og at de har det bra og trives i barnehagen.

På vår avdeling er vi fire ansatte og 12 barn, hvor av to er ped. ledere. Hver ansatt har ca. 3 barn de er primærkontakt for, det vil si at de vil være den som har nærmest kontakt med barnet spesielt i begynnelsen og tar seg ekstra av det.

Skrevet

Ped.ledere er ikke på kontoret, som oftest har de ikke noe kontor heller. :)

De er på avdelingen, på like linge med assistentene, men de har noe kortere arbeidsdag, fordi de har planleggingstid.

En ped.leder har ansvaret for det pedagogiske opplegget på avdelingen, og gjør stort sett de samme oppgavene som en assistent.

Men ped.leder er på noen flere møter i arbeidstiden enn en assistent.

Skrevet

Tusen tak for svar! Jeg kan ikke dette som sagt, men barnet mitt skal kanskje begynne i en bhg med 2 ped.ledere og 2 førskolelærere, og så lurte jeg på om alle 4 er tilgjengelige for barna i hverdang. Så godt å vite :-) Kjenner en førskolelærer som leder for 2 barnehager, og hun sitter nesten bare på kontoret nemlig. Vet jo ikke om hun har tittel ped.leder da.

Skrevet

Hvis hun er leder for to barnehager er hun nok styrer, og de sitter som oftest på kontoret :o)

Forresten så hvis det er både ped.ledere og førskolelærere på avdelingen er det godt mulig at barnet ditt vil få en enda bedre pedagogisk oppfølging fordi førskolelærere som oftest ikke har like mye møter og ansvar som ped. ledere har, men samme utdanningen. Dermed er førskolelærerene enda mer på avdelingen enn ped.lederene :o)

Skrevet

Ped.ledere har somregel 4 timer ubunden planleggingstid.. Førskolelærere kan ha det samme. (Var gjennom en runde ang.førskoleærer og ubunden tid, virket nesten ikke som det var vanlig. Med den nye ped.lederen (jeg skulle jobbe sammen med) hadde vært lenge i utdanningsforbundet, og var FORSKREKKET over at det overhode ble stillt spørsmål om f-lære skulle ha 4 t ubunden tid!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...