stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Jeg har 3 barn og synes egentlig det er MANGE, og at livet er travelt som mamma.. MEN, jeg føler meg så ofte babysjuk, og føles liksom litt trist når jeg tenker på at vi er ferdig med å få barn. Så nå vil jeg høre om det er noen her som har 4 eller mer barn, og gi meg ALLE de gode grunnene til å få flere barn :-) Hvis ikke jeg får noen svar, så får det heller bare bli med 3.. .he, he!! (men innerst inne håper jeg på mange svar ;-)
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Med 4 vil du jo få en mer å være glad i.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Og så vil du få enda en søt jente eller gutt som kommer å sniker armene rundt halsen din å sier "Jeg elsker deg så mamma"
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2007 Ja, det er jo i grunnen ganske gode begrunnelser for å få en til...he, he :-) Flere som har gode begrunnelser for å få mange barn?
mai mammaen til to Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 barna dine får mange søsken.. og dere får mange som kan ta seg av dere når dere blir eldre dere får flere barnebarn
Snuppa! Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Du får en stor familie Tenk hvor koselig det er når alle samles til jul osv etter barna har blitt stor. En jeg var sammen med hadde 3 søsken,jeg syns det virka så koselig å ha en stor familie. Så jeg bestemte meg da for at jeg skulle ihvertfall ha 4 barn. Men etter nr 1 kom har det blitt korta ned til 2,hehe.
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Det er alltid livlig i huset. Barna har alltid noen å prate med og leke med.
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2007 Okei, dere har NESTEN klart å overbevise meg om å få flere barn :-) Flere? :-)
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 Nei ,du er så tung å overbevise så du bør nok nøye deg med 3. ;-)
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2007 He, he.. Kanskje du har rett ;-)
2 herlige gutter og 1 mann=) Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 har du sett den serien på tv2 seven haven /syvene himmel... de har 7 barn.. når jeg ser på den serien får jeg lyst på mange barn...
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. august 2007 Oi, den serien har visst motsatt virkning på meg.. he, he! Når jeg tenker på den serien nå, så tror jeg ikke at jeg får lysst på flere barn :-) Neida, det er en kjempe koslig serie, og det virker som en kjempe koslig familie. Hadde jeg vært som hun mora, og mannen min vært som han faren i huset, så hadde jeg nok ville hatt MANGE barn :-) Men jeg lurer på om ikke vi må ha en unge til.. Føler ikke at jeg er ferdig enda. (men det gjør gubben da, så jeg må nok prøve å overtale han først).
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 Synes for min del den serien er helt idiotisk. De ungene skal liksom være så smarte og veloppdragne, men så plutselig går de hen og gjør de mest idiotiske hjerneløse ting. "Hva er det liksom..." Ikke akkurat noe godt bilde på lykkelig familieliv med mange barn synes jeg i hvertfall.
Monica *rosa og blå* Skrevet 18. august 2007 #14 Skrevet 18. august 2007 Jeg har fem søstre, og vokst opp i samme hjem med tre av de, og sambo har tre brødre, og har absolutt ingenting negativt å si om å være så mange.. Men som mamma har jeg nok ingen erfaringer, har bare ei jente foreløpig! ;-p
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Men kan si det på en annen måte da: Jeg greier ikke finne noe negativt med å ha mange barn. ;-)
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2007 Jeg har egentlig mange argumenter for å ikke ha mange barn. Men siden jeg har en sånn følelse inni meg at jeg ikke er ferdig, og at jeg egentlig vil ha en til, så ville jeg at dere skulle prøve å motbevise min fornuft..he, he.. om du skjønner :-)
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 Hvilke argumenter da? Nå ble jeg nysgjerrig. Hvilke negative sider er det med det som jeg ikke har oppdaget enda?
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. august 2007 Først og fremst så er det jo dyrere. Vi har ikke så veldig god råd og sliter med å få huslån, så vi leier fremdeles. Også blir det trangere om plassen (okei, dette er egentlig ikke noe godt argument, for det er ikke så viktig). Men det som og må til om vi får en baby til, det er at vi trenger da ny bil, for vi har en 5 seter, og da er det ikke plass. (noe som igjen går utover økonomien). Og sist men ikke minst... ENDA EN VOND FØDSEL!!! :-) :-) :-) Okei, kommer ikke på mer...
Sånn kan det gå Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 Vi leide helt til etter at vi hadde fått nr. 5 vi, ser ikke noe problem med det. Plass er jo godt å ha,men ikke noe som man trenger enorme mengder av selv om man her flere barn enn snittet. Går bra selv på mindre plass det. Går til og med på veldig lite plass for en tid... *ler* Biler finnes jo å få kjøpt brukte, også med fler enn 5 seter. For min del synes jeg det var herlig å føde, så det kommer aldri på noen negativliste hos meg da. :-)
Northernlights Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Jeg har 6 (4 gutter og 2 jenter), og kan ikke se for meg livet uten en eneste av dem. =) Jeg planla 4 av dem...2 er bonuser som bare slengte seg paa lasset! ;o) Koselig,det! Man er ikke helt ferdig med barn dersom man foeler dette indre draget mot aa ha flere. Jeg foeler meg totalt helt ferdig med barn, og skal ikke ha flere. 6 er et perfekt nummer for meg!
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 18. august 2007 Ja, det er det jeg tror også. Siden jeg ikke føler meg ferdig, så må det jo være noe i det da? Men så har jeg en mann som føler seg HELT ferdig med barn. Så da har jeg jo et problem, da :-) En dag så kan jeg tenke at det hadde vært gøyt å hatt mange unger, og ikke bry seg om alt det andre med dårlig økonomi og dårlig tid osv. Mens en annen dag så føler jeg at jeg er sliten og trøtt og orker ikke tanken på flere barn.. Jeg vet bare ikke.. Men yngste er jo bare 16 mnd da, og jeg er ung enda. Kanskje jeg er heldig og får gubben til å snu tankegang om noen år? Hadde vært gøy med en bonusunge (eller to..he, he) om noen år :-)
Gjest Skrevet 18. august 2007 #22 Skrevet 18. august 2007 Jeg forstår helt det du sier scubidoo. Har selv tre, minsteman er 6 mnd nå, og har sagt at nå er jeg ferdig med å "lage" barn. Finito... men, innerst inni meg... vet ikke helt...ja, er litt "babysyk"... husker hvor deilig det var å gå gravid (tross BL ++) å føle sparken i magen... mmm... så ja, det er bare positiv ting. MEN; så tenker jeg på "tid".. har jeg nok tid for et barn til? Som pr idag, jeg slitter nok med å fordele tiden mellom mine tre (og min man)... har tre i forsjkellige alder/behov... jeg er hjemmeværende nå, men skal i jobb neste år...og tenker hvordan kan jeg få alt til å klaffe sammen? nei... For min del, det er ikke bare bare å få barn..må spørre deg selv om du har tid til overs for et til.Uten at det går over de andre barn.. men ja... forstår hellllllt...
stinky-monkey Skrevet 18. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 18. august 2007 Ja, er helt enig med deg der. Det har faktisk vært noe av det jeg har hatt som størst grunn for å ikke få flere. Vil jo ha tid til hver enkelt av dem. Det er jo ikke bare å få barn etter barn etter barn, bare fordi man blir babysyk. Vil at barna mine skal føle at de har en mamma som har tid til dem, og som kan være med dem alene av og til også, og ikke alltid føle at jeg er opptatt med en av de andre hele tiden... Føler allerede som 3-barnsmor at jeg ikke har så mye tid til hver enkel som jeg kunne tenke meg. Så det er et dilemma det der.. Men den følelsen er jo der da.. at jeg vil ha en til.. Så vi får se. Ikke et lett valg å ta det der, nei :-)
Gjest Skrevet 18. august 2007 #24 Skrevet 18. august 2007 Ikke sant? nei, for oss er det over. Blir litt lei inni meg når jeg tenker at kommer aldri til å bli gravid igjen...(og jeg er 30 år) men men... that's life..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå