*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Mannen min vil at vi skal sette i gang å prøve, men jeg kvier meg av forskjellige grunner. En av dem er at jeg føler at det blir så mye mer arbeid (selv om det blir flere gleder også). Og det slo meg i dag da jeg var ute og fartet med jenta vår uten mannen min, at om vi får en til, så blir slik farting vanskelig. Selv om jenta vår blir større og større, så er det noe å ta hånd om to stykker alene. Jeg er en del alene pga jobben til mannen min. Så derfør spør jeg dere som har to eller flere barn: Klarer dere å være like aktive med flere barn (når dere er alene)? Altså drar dere til byen, på turer osv når dere er alene med dem? Eller blir dere sittende inne eller værende i nærmiljøet (på lekeplassen osv) for det meste?
Helnøtt med spire:) Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Føler jeg er mer i "giret" nå når jeg har to barn en ett. Har 13 mndr ellom mine, og det går kjempe fint!! Nå er de verdens beste venner:) Det er mye mer kos en slit spør du meg! Vi planlegger å prøve på sistemann om ett år ca. Jeg var tilogmed alene med to små i 3 mndr . Da var minste 5 mndr og eldste 1 år og 5 mndr. Og det gikk helt kjempe fint!! Var altid mye ute å fartet. Så det går så fint så!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2007 Noen flere som føler for å dele sine erfaringer?
Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Hei. Jeg syns det er det samme om jeg drar rundt med 1 faktisk. Er jo så klart mer planlegging når man har 2, men det går så fint at. Man kommer fort inn i den rutinen også. Jeg er også en del aleine da mannen min jobber mye borte, og jeg syns faktisk det er koseligere å være hjemme aleine med 2 : ) Lykke til!
Forskeren Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Har nettopp fått nr. 2 for 2 mnd siden, er 2,5 år mellom dem. Foreløpig er vi langt fra så "aktive" som med 1 barn, men håpet er jo der en gang i framtiden...! Jeg liker ikke å være alene med dem begge, for 2 åringen trenger jo aktivisering og minsten trenger mest mat, kos og søvn (sover ikke så voldsomt mye på dagen heller, er litt stress å "få han til å sove" så jeg kan leke med eldstejenta). Foreløpig har de jo så ulike behov, men om 1 års tid blir det nok bedre tror jeg. Da kan de leke litt sammen. Jo tettere de er i alder jo likere behov har de jo. Men klart det er litt slitsomt, jeg var ganske dårlig i graviditeten og det var ikke god match med en liten en ved siden av...
somm@r Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Jeg har tre barn. De to eldste er tette, mens det er 4 år mellom de siste. Å ha to barn var helt topp. Vi fartet det vi ville. Veldig greit å ha med seg to barn. Jeg er også veldig mye alene, både helger og hverdager. Vi gikk mye på bading, ut på tur i marka, besøk, på lekeplasser og mmye mer. Føler meg mer bunden nå med tre barn, synes det kan være et ork å komme seg ut av huset. Men så har jeg stort sett vært alene med gjengen siden jul og da sier det seg selv at det blir travelt. Blir nok bedre når minsten runder året. Jeg hadde i hvert fall satt i gang med flere, fartingen trenger ikke ta slutt av den grunn.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Hei. Jeg har også tre barn, og som deg somm@r, så er det ganske tett mellom de to første og så neste fire år ned til sistemann. Jeg er ikke så ofte lange perioder alene med barna, men vi har hatt det på samme vis. Det første leveåret til minsten så var vi mer hjemme, men når han rundet året, ble mindre avhengig av spesiell mat, soving i senga, og andre slike ting, så tok det seg opp igjen. Nå føles det ikke som noe problem å ta med alle tre alene for en dag i byen, på tur, på besøk osv. Så tror du som lurer på om du skal få flere bare må gå for det.:-) Stor stas, og flott med søsken.:-)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Vi har to (4,5 år og 1,5 år) og ønsker nr tre om ikke så lenge. Jeg er alene med dem annenhver uke. Da minste var liten, da ble det lite farting på oss, men nå som han er større, er ungene og jeg på farten en del:-) Lekeplassen her jeg bor gir meg spader, så da hiver jeg heller ungene i bilen og kjører et annet sted, hehe.
Fire småtroll Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg har tre barn, og synes det går helt greit. Det er selvfølgelig noen ting som er litt vanskelig med en baby, f.eks badestranda, ikke lett å både sitte i skyggen på land med babyen og passe to aktive gutter i vannet samtidig. Men en bytur går helt greit, det har vi hver uke, babyen i vogna mens 3 og 6 åringene går på siden. Ikke like lett å tenke i matbutikken med alle tre, men har jeg med handleliste går det også veldig fint :-) Litt flere ting vi kan gjøre sammen neste sommer når vesla også kan gå selv, men ser det absolutt ikke som noe hinder at jeg har mer enn ett barn å ta med meg på tur. De har jo mye glede og selskap i hverandre også, enten vi er på skogstur eller på besøk hos noen..
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 her er det 19mnd mellom de to små... litt jobb i starten er det jo, da den lille trenger en del fra mamma i straten.. men nå er snupp 2mnd og snuppa 22mnd, og nå koser vi oss masse masse!! jeg syns ting ble litt letter når lille snupp kom inn i rutiner... er ikke så mye å farter jeg da, men når jeg gjør det går det som regel fin fint! ellers er vi mye hjemme å koser oss, triller tur, ute her hjemme, besøker b.haegn og lignende... man må liksom planlegge litt mer før en tar en tur ut enn med bare en.. men å ha to tette er bare kjempe gøy!! de har jo så mye glede av hverandre...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 19. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2007 Takk for svar alle sammen! Er babysyk, men ikke helt moden for oppgaven enda. Så vi drøyer nok en liten stund til! Men det er veldig fint å høre hvordan dere har det og at det går bra! Er det som er ett av de største tvilpunktene mine.
Honningmelon Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Det går helt fint! Fartet ikke så mye i starten akkurat, men etter noen mnd spiller det ingen rolle om jeg har med en eller to. Nå er eldste 3,5 år, og minste 9 mnd.
minst Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 Tror alt er hva man gjør det til selv. Hvis du mener det er umulig å farte rundt med flere barn blir det antagelig det. Jeg har 5 stk å ser ikke på det som noe problem, klart at det meste tar litt lengere tid, men sånn er det bare. Her i sommer var vi på campingtur, 1 uke, 2 voksne og 5 barn i en liten campingvogn. Gikk så det suste det ) Gikk over all forventning, hadde trodd at vi skulle ha litt trøbbel ved leggetid, men det gikk strålende. Både barn og voksne koste seg )
Gjest Skrevet 19. august 2007 #15 Skrevet 19. august 2007 Vennninnen min er aleine med to små, på snart 1 år og den andre snart 2 år. Hun er ung, men klarer seg kjempefint! Utrolig hva man klarer om man bestemmer seg for å klare det;) Sett i gang, du:) Er jo ikke sikkert dere blir gravide med en gang, heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå