mammasgo`jente Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Hvorfor gjør dere det? Ikke kritikk altså, men jeg bare lurer på hvorfor?? Naboen her har alltid et teppe, ikke helseteppe, foran vogna uansett vær. Forstår det ikke helt...
Gjest Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 jeg gjør det for sola.. men kanske noen gjør det for vinden også? aner ikke hvorfor folk gjør det når ddet ikke er sol ute..hhe
mammasgo`jente Skrevet 18. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2007 Det er nettopp det jeg ikke forstår. Henger også et helseteppe foran deler av åpningen hvis det er sterk sol og babyen ligger der nedi og myser. Men hadde aldri hengt et pledd foran åpningen uansett. Det blir altfor varmt nedi der mener nå jeg.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 nei ikke et pledd...det blir nok for varmt..
Gjest Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Åh, ikke den diskuskjonen en gang til!!! Det var 100vis av tråder om det samme temaet her for litt siden
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 jeg er ikke inne her så ofte og jeg har ikke sett den diskusjonen før ) jeg lurer litt jeg og faktisk... jeg legger ofte helseteppe over, han virker roe seg mere da, litt mørkere og sånn. og mye pga av solen.
mammasgo`jente Skrevet 18. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2007 Sorry da, men har ikke sett den tråden. Er vel lov å lure på noe som andre har lurt på før??
Gjest Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Ja, det var ikke sånn ment, slapp av! - men det var helt hysteri av diskusjon om emnet en stund. På samme måte som diskusjon om skrikekuren nå! Det var -mange- tråder Men tilbake til det du spurte om i utgangspunktet da: Jeg bruker helseteppe foran når det er sterk sol midt i fleisen på go'gutten. Men man kan jo snu vogna også, og dra den etter seg. Og det er forskjell på å bruke helseteppe, som faktisk slipper gjennom litt luft, og et tett fleece-teppe, f.eks. Og man må uansett sjekke om babyen har det bra nedi der, teppe eller ikke. Men en vogn er veldig lun å ligge i uten teppe, så da kan man tenke seg åssen det blir i solsteiken med et tett teppe foran.
Diva Muffin Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 I sommer mens det var varmt hadde vi ikke på trekket i vogna, og dekte den heller med et stort helseteppet så hun ikke fikk vind i nesa. Til vanlig bruker vi helseteppet mot sol og sterkt lys på butikker mens hun sover.. Jeg har forresten kjøpt to store hårklemmer, kjempepraktisk å feste helseteppet til vogna med
Kaja_07 Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 Jeg begynte å bruke helseteppe pga. sol. Men nå bruker jeg det alltid fordi han liker å ha det litt mørkt når han sover. Og han sovner lettere når han ikke har for mye å se på..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Enig med åneeeei ikke denne diskusjonen igjen! Men altså babyen vår hater å få sol i fjeset, vrir seg og skriker ut. Så derfor dekker vi med helseteppe. Jeg sjekker alltid tilstand i vognen og har aldri opplevd at det har blitt for varmt, selv ikke når det var 25-26 grader her. Faktisk synes jeg det blir mye verre med regntrekket, har et med kalesj som går ned foran åpning. Det har vi virkelig trengt de siste dagene med ordentlig pissevær men da synes jeg det er klamt inne i vognen. Cluet er vel uansett å sjekke ofte om de har det bra
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #12 Skrevet 18. august 2007 De må vel ha lov til å spørre. Nye mennesker kommer sikkert inn her hver dag, og det er ikke sikkert alle er like aktive som dere. Selv så bruker jeg ikke teppe og mitt barn sover like godt. Tror dette med at ungene trenger det er noe mange foreldre finner på, for om de aldri har brukt teppe så blir heller ikke unge vandt eller avhengig av å ha teppe over vogna for å sove. Men det er bare min mening da.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 Bruker helseteppe. Hun roer seg mye mer og sovner mye fortere.. Spesielt de dagen det har vært sol i sommer og når jeg er i butikker.. Sjekker jo selvfølgelig til henne...
flashdancepants Skrevet 18. august 2007 #14 Skrevet 18. august 2007 Utrolig mye snakk om disse teppene Jeg har et helseteppe halvveis eller kvartveis over åpningen for å skygge for sola. Masse luft som slipper inn, kjenner hele tiden på jenta og kler henne lett om det er veldig varmt ute. Skjønner frustrasjonen over tette pledd foran hele åpningen, men la nå oss med lette, hullete tepper henge dem opp nå da! Vi passer forhåpentligvis godt på ungene inni der og har næringsvett.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 Hvorfor kjøper dere ikke en parasoll/paraply til å montere på vogna. De får masse luft, du kan se dem og de kan se ut når de blir gamle nok. Har ikke fulgt diskusjonen før så vet ikke om det er sagt før.
St.Sunniva Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Jeg bruker for sola og for vinden, ikke for at hun ikke kan sovne om det ikke er mørkt. MEN....jeg bruker ofte myggnettingen under, og legger helseteppet oppå, for da kommer det godt med luft inn fra sidene også, samt nederst der som teppet ikke dekker...
Canari Skrevet 18. august 2007 #17 Skrevet 18. august 2007 ... fordi det ofte er mye vind og den jæ... parasollen bare glir ned eller ikke står der den skal eller veien svinger, og en blir gående der med en hånd på vogna og en på parasollen, mye bråk blir det også med å flytte rundt på parasollen, som igjen barre glir og glir og havner i asfalten osv osv - ga opp ... gjør som en over her sa, har myggnettingen over, og lar teppet bare henge ned der solen kommer inn og ikke mer enn det.
flashdancepants Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 Anonym 22:24 : Hvorfor provoserer disse teppene deg så voldsomt, egentlig? Jeg garanterer deg at snuppa mi får luft; jeg ser vinden blåse i det lille der nede i det lille håret hun har! Du må nesten stole på at voksne, ansvarlige og oppegående folk klarer å sjekke på ungene sine.
flashdancepants Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 "blåse der nede i det lille håret hun har" skulle det stå, ja..
OsloMor Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Herregud hva folk bryr seg med! Tviler på at babyene lider noen nød selv om man henger et helsepledd for å beskytte de mot sol når de sover.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 18. august 2007 #21 Skrevet 18. august 2007 Sola, vinden, blir lunere og han LIKER det!!!
Gjest Skrevet 18. august 2007 #22 Skrevet 18. august 2007 synes det blir kjøligere i vognen når man har helseteppe foran, da steker ikke sola rett inn og det holder seg ganske fint temperert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå