Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 jeg synes at det går an å bruke vanlige puter også, det er ikke ett "must". Men hva er egentlig fordelen med å bruke ammepute? kan jo hende jeg endrer mening.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 absolutt ikke et must...jeg klarte meg fint på vanlige puter.. ammepute tror jeg er slik at du har armene fri,og barnet ligger på puta liksom....så det ikke blir tungt..
SunRoad. Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Jeg brukte ammepute i starten med førstemann, men skal ikke bruke det på nr. 2 (40 dager igjen) Fryktelig trassig å være så avhengi av den ammeputa, bare styr å måtte "rigge" seg til hver gang jeg skulle amme, også pluss at det ble ett mareritt å amme ute på kafe'er el.l. Men skjønner de som vil bruke den pga. avlastning for armene.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Den er vel best egnet for de som har tunge babyer da, så de får avlastning på armene. Jeg har ikke planer om å få en tung baby. Men han blir jo tyngre etterhvert.
CB-BabyBoy Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 er ikke ammeputer formet slik at den legger seg rundt magen da? en vanlig pute vil vel bare ligge på fanget og er kanskje mer knotete? jeg vil gjerne ha en slik pute da jeg har betennelse i skuldren og kronisk senebetennelse i begge armene. vil gjøre mitt ytterste for å minske belastningen når jeg kan.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Jeg hadde ammepute til førstemann men ble aldri fortrolig med den. Syns liksom den var så lav og at babyen ikke kom ordentlig opp til puppen om du skjønner...? Og hvis man må ha pute under den for at den skal bli høy nok så er man jo nesten like langt. Jeg har puta fortsatt og vil nok prøve å bruke den denne gangen også. Uten særlig forhåpninger riktignok.
SuperMoM <3 Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Har aldri brukt amme pute og ikke hatt noe bruk for det heller.Selv om småen var 4520g når han kom til verden,så var ikke dette noe problem.Det er vel kanskje opp til hver enkelt,men jeg syntes ikke at det var noe nødvendig.
Kristin* Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Det er ikke nødvendig. Men jeg synes det var veldig behagelig å bruke det sist. Fikk slappet skikkelig av i nakke og skuldre, og hadde begge armer fri. Kommer nok til å bruke det denne gangen også. Men det er jo smak og behag.
Happy H Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 nei absolutt ikkje. eg fikk aldri til å bruke min, så den havnet på loftet ganske kjapt
MegOgAlleMine Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg har ikke hatt ammepute hittil. Men denne gangen blir det det altså! Brukte det på sykehus med forrige mann, og føler nok at det var lettere å legge ungen til brystet osv.. Men som du sier, vanlig puter går også an
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå