Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Hei! Jeg har kjøpt disse avent sine melkekontainere, og har noen fult opp stående i frysa og et par i kjøla. Det jeg lurer på er hva jeg gjør med melka for at den skal bli normal igjen?! Sorry, vet det høres rart ut men jeg vet så å si ingenting om dette men brystene mine er fulle av melk så jeg fyller opp en slik kontainer på et øyeblikk. Hvordan gjør jeg? skal jeg ta melka ut av frysa, sette den i kjøleskapet og så varme opp? hmm... litt lost på dette planet.. den melka jeg har i kjøleskapet, hvor lenge kan den stå før bruk? Evt, kan den fryses etter at den har stått i kjøleskapet noen dager? Tusen takk til dere som kan hjelpe meg med dette!!!
PopUp Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Les litt her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29 )
Gjest Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Grattis med bra produksjon!!! Tror den er holdbar i 8 timer i romtemp, 3-5 dager i kjøleskap og 3-6 mnd i frysen avhengig av hvor kaldt det er der. Når du sier "normal" mener du at den har skilt seg, ikke sant? Det er bare å riste den, så blander fettet og melken seg igjen. Det beste er å tine den sakte i kjøleskap ja, og så varme den i vannbad etterpå. I mikroen kan den bli ujevnt varm, slik at babyen brenner seg. Men tror det går an å "krise-varme" fryst melk uten å tine den først også.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Mendela selger noen kjekke poser som du kan sette på pumpen din.. De er på 150 ml.. De brukte jeg mye og er veldig fornøyd med de.. Du kan trygt ta opp fra frysen og så sette i kjøleskap.. eller tine i varmt vann.... du må ikkje tine i micro.. da ødelgger du vitamin og mineral som er i melken.. Du kan fryse ned melk som har stått noen dager men bør ikkje være mer en 5 dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå