lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 jeg har jo skjønt at det er viktig å ha på babyen lue, selv om det er varmt ute.... er det pga av at de lett kan få ørebetennelse? eller er det noe annet? gutten min på 4 uker har endelig sovna i vogna, tenkte trille en tur ute nå, men vil helst ikke ta på han lue siden han sikkert våkner da... er det dumt?
Stor_smil Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Mulig du har gått ut nå.. men dersom det er mildt/varmt og det ikke blåser så fælt ute, så kan han sikkert helt fint ligge uten lue. Du kan jo kanskje legge en gassklut eller noe rundt hodet hans. Jeg tror først og fremst luenskal være på ute, pga av at de taper så mye varme gjennom hodet og derfor er den med på å holde de varme God tur
Mamma2OO5 Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Jeg har hørt at de skal ha på lue fordi det er så mye kroppsvarme som forsvinner ut gjennom hodet... hadde alltid på gutten min lue da han var så liten:o)
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Og av samme grunn er det ekstremt viktig å ta AV den lua når babyen er inne. Lua holder på kroppsvarmen å babyen klarer ikke regulere seg selv like bra med lua inne, dvs at faren for krybbedød øker og det blir mer ukomfortabelt for babyen. Måtte bare si det da jeg ser så utrolig mange babyer som sover med lue inne pga foreldrene har hørt at lue er så utrolig viktig.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 hva med litt større barn da? Sånn som mie er jo ni mnd- er redd hun skal få ørebetennelse, for selv om det er litt sol, så er dte jo ganske kald vind! er det på tide å ta på en tynn lue når man er ute eller er det ikke nødvendig enda?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. august 2007 ok, takk jenter for gode svar! jeg tok på han lue og han sovna igjen ) var litt redd for at han ikke skulle gjøre det, har vært vanskelig å få han til å sove siste dagene og nettene ;( men det gikk bra. nå er vi hjemme og jeg skal ta av han lua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå