Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Ønsker fornuftige svar her.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 De setter det vellykkede enkeltmennesket foran fellesskapet og dem som trenger noe ekstra. Jeg trenger ingen flere årsaker enn det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 at frp var det eneste partiet ved forige utvalg som mente at en rett skulle kunne dømme delt bosted for barn. (sistgang barneloven ble diskutert) at de ikke ønsker at homofile skal adoptere, at de vil at vi skal betale barnehage og sofo selv. (tenk så fint det blir om vi ikke får råd til og jobbe og må gå hjemme med barnet vårt, speislet når det er for mange jobber og for få mennesker)
Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Fordi det meste av FrPs politikk rett og slett er fullstendig u-la-seg-gjørlig.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 Politikken er et luftslott og kommer til å rasere det som møysommelig er bygget opp siden krigen - velferdssystemet.
Carnivale Skrevet 18. august 2007 #6 Skrevet 18. august 2007 Enig med Kakao...Frp er et populistisk parti som til enhver tid sier de vil gjennomføre det "massene" vil høre, men uten at de vet hvor pengene skal komme fra. De er rasistiske, fordomsfulle mot handicappede og homofile, og...hmja, trenger man flere årsaker? Jeg spør meg heller hva som kan være årsakene til at folk faktisk STEMMER Frp jeg. Det er jo helt høl-i-huet-politikk.
Odine! Skrevet 18. august 2007 #7 Skrevet 18. august 2007 Frp er for privatisering av det meste. Jeg tror ikke privatisering er bra. Vi har uansett en pott å bruke på feks helsevesent. Det er bedre å bruke disse pengene på det offentlige tilbudet heller enn å betale for tjenestene til private (der det sitter noen og skal tjene penger på det hele jmf private barnehjem der eierne har tatt ut millionfortjeneste) Frp mener at alt skal lønne seg. Det er ting som ikke kan måles, selv om det har verdi for samfunnet. Feks bibliotek ( ;-) ) . Ser man økonomisk på det, er biblioteket en stor utgiftspost, siden det er et gratis tilbud. Men biblioteket inspirerer barn og voksne til å lese. Barn som leser mye, gjør det bedre på skolen (jeg hadde ikke vært så god på å stave uten å ha lest masse, feks), og eldre holder seg friske mentalt lenger med å trimme de små grå med ei bok (og sykehjemsplasser koster) osv. Mitt inntrykk av Frp er at de "snur kappa mye etter vinden", og at det er en del utspill fra enkeltpersoner i partiet (men det finnes sikkert originaler i ethvert parti)
virrevirrehodet Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 finnes nok noen, som med alle partier;) Men ingen partier er veldig bra, så da velger jeg det som er minst ille,altså frp.. Synes det viktigste er at enkeltmennesket skal få ha valgfrihet og at de legger vekt på familieverdier og gamle norske, kristne verdier. Og ikke minst satsningen på utbedring av veier og gjør det litt enklere for oss som faktisk er avhegning av bil slik at vi ikke trenger å betale oss i hjel bare pga bilene. Sikkert mer og, men det er det jeg kom på nå..Sikkert argumenter mot og, men som sagt, det er det jo med alle.. Merkelig at ikke flere her inne vil innrømme at de stemmer frp når 1/4 ca av velgerne gjør det;) Sier litt om det sosialistiske samfunnet vi lever i, som ikke respekterer folk for det de mener. Mange som ikke tør si de stemmer frp..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. august 2007 #9 Skrevet 18. august 2007 At de ikke vil at homofile ikke skal få lov til å adoptere,er en av grunnene til at jeg kunne vudert å stemme på dem.De har enormt mye bra,som det jeg nevnte her og f.eks innvandringspolitkken. Det som er skremmende er at de skal ha skattelette,alt skal bli billigere.Det siste nå er jo at de vil 120 000 i barnetrygd,hvis en da har tre barn,hvor mange tror dere da vil være i jobb,i steden for å være hjemme med sine søte små??Landet vil rett og slett kolapse.Hvor skal de ta pengene fra??Oljefondet? vel da er jeg veldig redd for at vi får en inflasjon og det er jo heller ikke bra.
virrevirrehodet Skrevet 18. august 2007 #10 Skrevet 18. august 2007 skjønner hva du mener altså..men de er da ikke dummere enn andre, så har nok tenkt på et sted å få pengene fra også da;) Og jeg synes faktisk at man skal ta litt hensyn til barna og, ikke bare arbeidsmarkedet. Synes det er bra noen vil at barna skal få sjans til å være hjemme jeg. Er jo ikke mange åra det gjelder, så sååå stor påvirkning vil det vel ikke ha. De fleste ønsker jo å jobbe av andre grunner og, i tillegg til at de fleste ser jo fordelen for barnet ved å være litt i barnehage, hvertfall når de er eldre!
virrevirrehodet Skrevet 18. august 2007 #11 Skrevet 18. august 2007 Rasistiske? Det synes jeg er høl-i-huet å si..Selvom de er mer restriktive enn andre partier så er de ikke rasistiske for det! Det er et typisk eksempel på uvitende sosialister vi har her i landet, som med en gang slenger dritt bare andre ikke har samme mening som dem politisk.. Fordomsfulle mot handicappede? Hvor får du det fra?? herlighet..jeg gir meg over jeg.. Jeg respekterer at folk stemmer SV jeg, selvom jeg ikke skjønner hvorfor de mener det de mener..men det går an å oppføre seg som voksne for det..
Odine! Skrevet 18. august 2007 #12 Skrevet 18. august 2007 Alle parti lover mer enn de klarer å holde. Men jeg synes Frp ofte tar vel hardt i: De skal gi skatteletter, og de skal samtidig gi oss masse goder. Det klarer jeg ikke å få til å stemme. Hvor skal de ta pengene fra? Kanskje fra noe som vi kommer til å angre på på lang sikt? (biblioteker som skaper verdier på lang sikt, sosiale tjenester som forhindrer at folk blir samfunnstapere, fritidsklubber med innhold, som redder unge fra en kriminell karriere? Jeg bare spekulerer )
virrevirrehodet Skrevet 18. august 2007 #13 Skrevet 18. august 2007 ps. Dessuten skrev HI "fornuftige innlegg"...
Carnivale Skrevet 18. august 2007 #15 Skrevet 18. august 2007 ..så du mener jeg ikke oppfører meg som en voksen, fordi jeg mener Frp er rasistisk og fordomsfullt? Jaja. Lykke til med valget, hilsen "uvitende, drittslengende sosialist".
Simselimsen Skrevet 18. august 2007 #16 Skrevet 18. august 2007 Det er ikke sikkert folk slutter og jobbe selv om man får 120 000 i barnetrygd.... De tar subsidiene til barnehageplasser, barnetrygden og kontanstøtten og deler den på alle = 120 000 i året. For dem som vil jobbe må de da bruke av disse pengene for og betale barnehageplass som sikkert da kommer til og koste 10 000 i mnd kansje..... NÅ er det jo sånn at vi ikke kan velge om vi vil bruke hele summen på barnehage eller ikke siden staten betaler for en del barnehageplasser...
virrevirrehodet Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 tja..kanskje..men stort sett så er jo ikke voksne bedre enn barn sånn..hehe! Synes bare det blir for dumt å diskuterer politikk når man slenger med leppa på den måten..Kalle folk rasistiske og fordomsfulle sånn uten grunn..da er man vel fordomsfull selv;) Sa heller ikke at nødvendigvis DU er det, men slike kommentarer er typisk eksempler på det.. Nå gidder jeg ikke si mer om dette..blir bare litt provosert;)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. august 2007 #19 Skrevet 18. august 2007 Greit at en deler ut det det koster å ha barnehageplasser til alle,men har en tre barn og får 360 000 utbeltalt skattefritt,ja,da forstår jeg ikke den som går på jobb.Mange jobber er ikke så godt betalt engang og av den inntekten må en skatte for. En annen ting,en får barnetrygd for barnet frem til det er 18 år,bare så det er sagt i denne debatten.
Gjest Skrevet 18. august 2007 #20 Skrevet 18. august 2007 Det blir litt absurd å be om grunner til å stemme eller ikke stemme uten å si hvilken kommune det er snakk om, for lokalpolitikk er som regel noe ganske annet enn rikspolitikk. Jeg tar utgangspunkt i hvilke saker jeg synes er viktig i lokalmiljøet, og hvilke politikere jeg synes er dyktige, ikke hva som blir sagt på rikstv av partiledelsen,,,for det har jo lite med kommunen min å gjøre
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. august 2007 #21 Skrevet 18. august 2007 Sant nok kaklehøna.Stemmer noe helt annet jeg ved komunevalget,enn det jeg gjør med stortingsvalg.Kommer ann på saker i komunen.
murmelmamma Skrevet 18. august 2007 #22 Skrevet 18. august 2007 for det første...de som sier at FrP mener ditt og datt? har dere tatt dere tid til å lese partiprogrammet deres? Sett hva partiet står for? Og ikke hva media mener de står for? For det andre...for småbarnsforeldre er ikke det regjeringsalternativet som vi har nå noe å gå for. Det er ikke nok barnehageplasser, de har redusert i kontantstøtten, dyrere mat, høyere rente og mange andre ting som gjør at småbarnforeldre sitter igjen med mindre penger i potten. Jeg jobber selv i skolevesenet og ser at med den regjeringen som sitter nå så har det blitt kutt i antall lærertimer, antall assistenttimer og antall kr til bøker, opp-pussing og så videre... SFO går til selvkost og er VELDIG avhengige av mange barn i hel plass for å få til en forsvarlig drift... Barnehagene har fått presset inn flere barn på avdelingene med like stor bemanning... Min mann jobber i det private som er avhengig av det utenlanske markedet...med høy rente går det slett ikke så bra som det kunne gjort...jaja..det var alt som ikke funket nå... Dersom NOEN kunne gjøre dette bedre for meg og min famile, så hadde jeg vært der på dagen og stemt på de..og ja...faktisk de jeg tror kommer nærmest er FrP denne gangen.... Godt valg folkens!!
010307+180209 Skrevet 18. august 2007 #23 Skrevet 18. august 2007 Det er rett at de vil øke barnetrygden, men man vil slå sammen barnetrygd, kontnanstøtte og overføringer som går direkte til barnehagene, så det vil si at det "koster" ikke mere enn det allerede gjør idag, men vi vil få valgfrihet til å kunne være hjemme med barna om vi vil det. Likedan vil det med flere barn, bli differensiert støtte, likedan som det er i barnehagene i dag. Ble knotete dette men... :-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 18. august 2007 #24 Skrevet 18. august 2007 Jeg håper virkelig at ved neste stortingsvalg at frp kommer til makten i en ren flertallsregjering,slik at vi kan bli kvitt det partiet en gang for alle.Ser bare ikke frem til 4 år med dem og det de vil ødelegge for landet,men bedre det enn at de hele tiden skal ligge å små ødelegge. Ja,jeg har satt meg inn i hva paritet står for og ikke bare det meida mener de står for.Følger nøye med også når det er debatter på tv,så jeg får med meg en del der også.
TurangaLeela Skrevet 18. august 2007 #25 Skrevet 18. august 2007 årsaken er ganske enkel: klasseskille privatisering ingen miljøpolitikk... dårlig arbeidsmiljø politikk osv....osv... Frp er enkelt og greit: Klar-deg-selv-partiet Du skal ikke ha hjelp av samfunnet men klare deg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå