Gå til innhold

Ang rene vogner og rene barn.... Inspirert av et annet innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser og skjønner hva det menes med at vi her i Norge ikke pynter og diller så mye med vognene våre, det er nok litt klimatiske grunner for det!

Men jeg reagerer litt på det som ble nevnt med møkkete barn!

Jeg har jobbet i flere år i barnehage og SFO og en ting er sikkert:

De mest møkkete barna er de som har det gøyest!!!!!!!

De tørr å utfolde seg og kose seg.

Så for meg er et "møkkete" barn et sunt barn.

Jeg ser jo selvfølgelig om et barn er sjuskete kledd og uflidd, det er en helt annen og trist historie....

Men barn med grønske på knærne og møkk under negla, de har virkelig hatt en flott dag bak seg, med mange spennende opplevelser.

Jeg og pynter barna mine hvis vi skal bort et sted, eller sørger for rene klær. Men jeg lar de alikevel få lov til å være barn som leker og klatrer rundt. Klærne kan vaskes, så litt flekker her og der er bare sunt syns jeg da.

Barn skal ikke være utstillings-modeller som ikke får lov å skitne seg til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så enig, så enig!!

om noen ser meg med gutten min igjennom byen i joggedress med uvaskbare flekker på knærne, ja da er det fordi vi er på vei til eller fra lekeplassen!

Har ikke på de fineste klærne han da, sånn at jeg slipper å være redd for klærne hans når han boltrer seg på lekeplassen:o)

men en ting jeg legger merke til, det er om ungene er skittne om munnen! Kan ikke for det, men synes det ser så stusselig om barn kommer med tørka sjokoladepålegg eller syltetøy rundt munnen!

Klærne er det ikke så farlig med... bare de er kledd etter været:o)

Skrevet

Endelig noen som har barn som tåler skitt ;) Her er går han som regel i en utedress eller andre uteklær som han kan leke i, for når vi er ute i byen stopper vi alltid på lekeplassene vi kommer forbi. Men han er ren om morgenen før vi kommer oss ut :D

Skrevet

Jeg har ei venninne som har jobba i barnehage i England.

Der var det slik at ungene nesten ikke kunne gjøre noenting for da kunne de bli skitne. Det høres kjipt ut.

Vi pleier å ha på reint tøy på morraen, men hvis det viser seg at det er en flekk på buksa jeg har brukt 10 minutter på å lure på ungen, så sender jeg henne med den i barnehagen.

Skrevet

Jeg er og for at barn skal få være barn. Lek og kos uten å tenke på at de ikke må bli møkkete.

En liten historie fra jeg selv var liten:

Jeg var 4,5 år (ca). Moren min har alltid vært hysterisk for at jeg skulle bli møkkete eller våt når jeg var ute å lekte.

Så var vi borte på besøk hos noen en helg. Jeg og de andre barna var ute å lekte. De hadde et huskestativ der som jeg og en annen jente husket på. Plutselig fikk jeg satt fingeren i klem så 1/4 av tommelen løsnet/ble klemt av. Den hang kun etter huden. Fordi jeg var redd for å søle ut noe sto jeg ute å ropte på mamma. Hun trodde vi bare kranglet så det tok litt tid før hun kom ut. Da fikk hun sjokk selvfølgelig. Det bar i hui og hast til sykehus hvor de fikk lappet den på plass. Hele veien hadde jeg dårlig samvittighet for at den fine hvite grusen hadde blitt full av blod!

Sånn skal ikke barn føle det!

Skrevet

Helt enig! Hadde jeg hatt et gullende rent barn som satt på utstilling i et hjørne hadde jeg blitt seriøst bekymra...

Nei takke seg til skikkelige ute-unger, med grønske, hull i buksa og skrubbsår på kneet. Det er sunne friske unger det!

Selvfølgelig bader og vasker jeg ungene mine, de lukter godt og har reine klær på når vi går hjemmefra, men heldigvis ikke når vi kommer hjem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...