Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Trenger de fysio da? Har bare vært hjemme en uke,så har ikke fått satt meg inn i alt om premature...
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Aller først, gratulerer så mye med babyen "Barn som trenger spesiell oppfølging av fysioterapeut er barn med påviste skader, fødselsvekt under 2000g, barn som er mer enn 6 uker prematurt, har ligget mer enn 2 uker på prematuravdeling eller som har ligget i respirator." (hentet fra: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/premature_barn/fysioterapi_viktig_for_premature_barn) Jeg ville snakket med helsesøsteren, hørt hva tilbudet i kommunen er. Evt. tatt direkte kontakt med fysioterapitjenesten i kommunen. Lykke til
cathrine&emma Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 hei.. min datter ble født 6 uker før tiden og vi var 2 uker på sykehuset, alt var bare fint, ingen komplikansjoner heller, men ho trengte ikke noe fysio. så er ikke alle som trenger d, ville jo tro at du fikk beskjed om det, evt så kan du høre med helse søster når ho kommer på hjemmebeøsk eller når du skal på kontroll... lykke til... å gratulere så mye forresten..
Gjest Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 Takk:) Prata med helsesøstra i dag. Jeg skal prate med fysioterapauten neste gang vi skal inn,for da har de sånn babymassasje og sånt så da kan jeg få noen tips. Utenom det mente hs at han ikke trengte faste timer hos fysio. Vi hadde ikke noen typiske prematur komplikasjoner,men vi var 13dager på Riksen for han hadde hull på magesekken,men nå er han fin igjen:)
Slank bakfra :) Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 "Barn som trenger spesiell oppfølging av fysioterapeut er barn med påviste skader, fødselsvekt under 2000g, barn som er mer enn 6 uker prematurt, har ligget mer enn 2 uker på prematuravdeling eller som har ligget i respirator." ---------- ........i tillegg også de som ligger i fastlåste stillinger, har uspesifiserte diagnoser eller som viser tegn til at de stivner i hele eller deler av kroppen. I tillegg er det flere andre fordeler med fysioterapauter; De kan vise/gi forslag til gode bærestillinger, gode stelleposisjoner, hvordan trene en prematur småttis samt at en fysioterapaut kan rett og slett bare følge opp utviklingen for å sette inn tiltak der det trengs underveis. Desverre så er det nå en gang slik at sjansene for at premature småttiser skal få en eller annen form for "senskader" er mer enn økte jfr såkalte normalfødte. Noe så ubetydelige at kun leger ser det, eller noen mer alvorlige........ Dessuten så er det enklere for en fysioterapaut å sette inn nødvendige tiltak underveis enn å vente for lenge.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå