Gå til innhold

dere som er imot kontantstøtten - hvorfor er dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, noen misbruker den, så de vil ha den bort, for å få alle i arb. enn de som ikke har noe jobb, dem som må være hjemme. hva skal de leve av? de som virkelig trenger de pengene?

de skal bruke pengene til å få folk ut i arb. nei sir eg. bruk heller de pengan på å få luka ut svindlerne, få et ordentlig kontrollsystem på det, å la oss som er avhengig av kontantstøtta få ha den i fred!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med svindlerne? De som ikke har barn i barnehage med statssøtte har rett på kontantstøtte. Mener du at det er så mange som har slik barnehageplass og likevel får kontantstøtte?

Skrevet

nei, eg mene dem som får kontantstøtta, har svart dagmamma, å jobbe svart! du ANE ikke kor mange det er av dem!!!!

Skrevet

Jeg er prinsippielt motstander av kontantstøtten. Jeg vil heller ha full barnehagedekning. Dessuten er ikke kontantstøttens størrelse slik at den er noe reelt alternativ. Hva er vel 3300 i måneden? Ingenting.

Skrevet

Om de jobber svart og har svart dagmamma er jo ikke lovlig i seg selv, men de svindler _ikke_ i forhold til kontantstøtten av den grunn. Så lenge de ikke har barna i barnehage med statsstøtte har de full rett på kontantstøtte. Hvem som passer barna eller hva de selv jobber med har ingenting med saken å gjøre. Dette er helt uavhengige forhold.

Skrevet

eg er vel ikkje akkurat motstander, men vil heller ha full barnehagedekning og billigere plasser der !!

Skrevet

jeg er for en type kontantstøtte, men ikke den ordningen som er i dag.

burde vært et krav om at forelene ikke kunne jobbe eller noe for å få den.. vet ikke hvordan den skal gjennomføres, men på en annen måte enn nå..

Skrevet

3300kr i mnd er veldig mye for en som ikke har noe - som meg.

Skrevet

Jeg er enig i at de burde ha en annen ordning på den, men jeg er i mot at den fjernes. Takket være k.støtta kan jeg jobber deltid og være mer sammen med barna.

Er det forresten noen som vet om det har blitt sagt noe om den skal fjernes i 2008? Evt. når? Eller skulle den bare reduseres?

Skrevet

Jeg er imot kontantstøtta fordi jeg tror den fører til at barn som hadde hatt godt av å gå i barnehage ikke går der, og fordi det ofte fører til at det er mor som går hjemme. (tror godt jeg kunne fått mannen min til å gå hjemme et år, men dessverre er det han som har den største lønna)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor staten skal betale meg for å være hjemme med barnet mitt. (men rett skal være rett: Jeg hadde ikke takket nei til den om barnet mitt ikke fikk barnehageplass, og jeg måtte gå hjemme til vi fant ei ordning)

Jeg innbiller meg at når kontantstøtta kom, forsvant småbarnstillegget i barnetrygda (arrester meg hvis jeg tar feil!), og det synes jeg er litt kjipt, sett fra mitt ståsted, siden jeg valgte å gå ut i jobb og barnehage til barnet.

Skrevet

Men, kontantstøtta er da bare fra 1-3 år. Er det virkelig så veldig mange barn som har et enormt stort behov for å gå i bhg da? Noen kanskje, med tanke på språk og evt. andre ting, men de fleste andre barn klarer seg fint hjemme til de er 3 år.

Skrevet

Jeg er ikke imot kontantstøtten, men svarer for det =)

Hadde det ikke vært for den så kunne jeg ikke vært hjemme med jenta vår. Noe jeg er kjempeglad for at jeg er.

Synes de som har mulighet og råd, burde være hjemme litt lenger, enn å sette dem i bhg med engang permisjonen er over.

Skrevet

jeg er imot av mange grunner, eks som en over her sier at barn som har godt av og gå i bhg pga forskjellige ting som foreldre ruser seg, lærer bedre norsk i bhg osv... disse barna blir gjerne holdt hjemme pga kontantstøtte!

men til deg odine, småbarnstillegget har ikke gått bort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...