Gå til innhold

Dere med huslån på ca 3 mill....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... hvor mye betaler dere i mnd på det? og funker det greit? og hvor mye inntekt har dere sammen...?

Har fått svar fra banken a vi kan gå opp i den summen om vi finner hus, og er så utrolig i tvil på hva vi skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye har dere i felles inntekt da?

Skrevet

Har vel rett under 600 000 tenker jeg...

Skrevet

Men jeg har 200 000 i studielån og 3,5 år igjen på bilen (noen-og-60 000)

Skrevet

det var litt lite,til og få 3 mill i gjeld,vet dere hvor mye dere må ut med i mnd?

Vi får ca 2,4 mill i lån,og må betale ca 15.000 i mnd,her tjener mannen 500.000-600.000 og jeg 300.000-350-000 men nå som vi har fått barn vil jeg gå ned i stilling,kommer til og tjene 200.000 +/- tenker jeg

Skrevet

ca 17 000 tror jeg...

Skrevet

Skal lånene dine være inkludert i dette lånet på 3 mill da? Eller man kan kanskje ikke slå sammen studielån med huslån,men det går med billånet i allefall.

Skrevet

Nei, de andre lånene kommer utenfor..

Hmm, tror det blir noe vanvittig trangt jah... off, har så sinnsykt lyst på det huset vi har sett!!

Skrevet

men billånet kan du jo ta med i huslånet det vil du jo ikke merke på lånet i mnd,ifth om du har det utenom,og du bør tenke på at,man skal kunne leve litt også,man ska ikke bo seg ihjel,det er min mening,jeg vil at vi skal ha råd til og nyte livet også og finne på ting sammen.

Skrevet

Hvor mange år har dere det på? Går det ann og ta det på enda flere år så ikke det blir så hardt for dere?

Skrevet

Kan jo høre om det med billånet ja.

Har det på 30 år, så tviler på at vi kan ta det på noe lenger;) Har ikke avdragsfritt, for har lyst til å begynne å betale på huset med en gang om du forstår..

Skrevet

ja,skjønner det,men selvfølgelig så går det jo ann og bare betale renter en periode på noen mnd hvis det kniper.

Håper dere finner en god løsning!

Skrevet

Det synes jeg hørte mye ut..... Spesiellt nå som det er renteøkning på gang igjen!

Vi tjener ca det samme som dere og jeg synes max 1-1,2 er greit. Men, nå vil jeg ha lite lån som mulig da.

Har banken satt opp budsjett for dere og slikt da? Vet du hvor mye dere har å rutte med etter mnd. avgifter er betalt?

Min erfaring er at det alltid koster mer enn forespeilet.....Både når det kommer til utgifter generellt og til kos. Er så mye bursdager ++++++++ hele tiden..

Skrevet

Nå har vi vært og sett på det huset vi ønsket oss OG tenkt gjennom det med lån og sånt og bestemt oss for at vi ikke går noe særlig over 2 mill iallefall... Gidder rett og slett ikke å bo oss ihjel. Kom fram til konklusjonen; enten sitte med et fint hus og kun ha råd til å se i veggen, eller ha et litt mindre hus og ha råd til å gjøre ting sammen. S¨å da blei det det siste.

Da blei iallefall pappan min glad, hehe ;)

Tusen takk for gode råd og innspill, jenter! Dere er gode :)

Skrevet

vi tjener til sammen 720 i året og har gjeld på 2,9.... funker greit men da er det på 2 leiligheter(skal selge den ene nå)

bet 17500 mnd

Skrevet

Vi skal bygge på huset og kommer vel til å sitte med ca 3 mill i lån om ca et år. Har vært hos banken og regner med å måtte ut med ca 19.000 i lån pr mnd. Men da får vi inn leieinntekter på ca 6000 pr mnd. Og har kun dette lånet, refinansierer og betaler ut både studielån og billån.

Tjener ca 800.000 til sammen i året...

Vet jo ikke hvordan det funker ennå siden dette er noe fram i tid da! Men tror nok vi skal klare oss greit!

Skrevet

Tror det var en lur avgjørelse, det høres ut som det ville blitt veldig trangt økonomisk for dere, og det kan slite på forholdet. OG hvis boligprisene skulle falle noen prosent så kan dere havne i en situasjon der dere MÅ sitte med huset selv om dere angrer og gjerne skulle flyttet, siden dere har lånt "over pipa". Det er ingen god følelse.... hvis en av partene feks mister jobben og dere tvinges til å selge, kan dere risikere å sitte igjen med gjeld på et hus dere ikke lenger eier. Bankene er visst like gale nå som på 80-tallet. Dårlig tegn spør du meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...