vilha3 (09.09.07) Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 har tatt sjansen på å vaske ulldyna til voksiposen på ullprogrammet i maskina, men er det noen som vet om det går an å tørke den i trommelen? har søkt på ullkorga.no, men finner ingen vaskeråd der. Så da søker jeg råd blant de kloke damene her inne istedet. :-)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Hadde ikke turt å legge ull i tørketrommelen! Er ikke det altfor varmt? Kan risikere at det krymper?
Gjest Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Voksiposen skal jo ikke vaskes i det hele tatt egentlig, så om du har den i tørketrommelen så tror jeg du får en stk liten pose til slutt
vilha3 (09.09.07) Skrevet 18. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2007 Hm. Sikkert et poeng det der med faren for at den krymper ja... Får ta tiden til hjelp og la den tørke flatt på stativet i stedet da. Men takk for svar. :-)
vilha3 (09.09.07) Skrevet 18. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2007 Takk, takk. :-) Har tatt den ut av maskina nå, og den ser like fin ut. Har brukt den til de to største, og kun vasket trekket tidligere, men nå tok jeg sjansen på å la dyna få gjennomgå også. Sikkert ikke nødvendig i det heletatt, men hva annet kan man finne på i disse ventetider?? Hehe.
litenogtjukk Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Ikke gjør det, det gjorde jeg for 10 år siden, og den ble liten. Kjøpte da en dyne som jeg klippet og sydde etter trekket.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Aldri putt ull i tørketrommelen er mitt råd, det er alt for sterk varme i trommelen og den går hurtig rundt. Ullprogrammet på vaskemaskinen legger nesten bare i bløtt tøyet, trommelen går rundt av og til bare. Ull tåler ikke mye bevegelse og varme når den er våt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå