Gjest Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 junior våkner hver eneste natt/morgen rundt klokken 5. han gir seg ikke på harde møkka, griner og griner og greiner og griner- helt til vi gir han melkeflaske. Om han så griner to-tre timer, så gjør han det. Når han får flaska, og har drukket det, vil han bare sove... Vi har storebror som uansett våkner rundt halv åtte (om han ikke våkner av lillebror..), og vi skal begge på jobb...Så denne kampen er sykt tøff. jeg vet at om han får denne flasken med en gang han våkner, så sover han til vi vekker han fordi han skal i bhg...men jeg vet jo at det er "feil" å la han få denne nattmaten. Et problem er nok at mannen i huset står opp rundt fem, fordi han skal på jobb, slik at lillemann nok hører det er liv i heimen. Men vi vil jo bare at han skal sove.. hvordan få han til å skjønne at det ikke eksistrerer nattservering her? Eller er klokken 5 å regne for tidlig morgen, slik at han skal få denne flaska, og sove videre - istedet for å vekke op hele huset med toktene sine. Så satser vi heller på at dette tullet går over av seg selv??
Blue Lady Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Hvor gammel er han? vi hadde det på samme måten, jeg må innrømme at jeg ga han den flasken. Orket rett og slett ikke å stå opp så tidlig. Men han begnyte å sove til kl 06 etter en stund så da kuttet vi flasken kl 05. Tror han var 16 mnd da vi kuttet morgenflasken hans.
Tommage♀♂ Skrevet 18. august 2007 #3 Skrevet 18. august 2007 Sånn hadde vi det fra frøkna var 10 mnd til over året. Jeg bestemte meg for å være mer sta enn henne, og ga vann. Hun gråt, gråt og GRÅÅÅÅÅT, gjerne i timevis. I begynnelse ga jeg etter av tretthet, men da lærte hun jo bare at det lønnet seg å gråte lenge, så en dag sa jeg stopp. Kun vann, ingen melk. Det tok en uke, så gikk det seg til. Men fy f*** for en uke=( Men hun ville ikke ha vannet da, så etter det sov hun natta igjennom=) Lykke til!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 akkurat som jeg sku ha skrevet dette selv.. vi har samme probleme her.. han vil ha flaska.. han kan holde på i timesvis.. men heldivis, har jeg en samboer som ikke gir seg så fort. gir han smokk å koseklut , smokk å koseklut...om å om igjen.. så nå den siste uka. eller 4 daga ialle fall har det vært litt bedre å han sovne fort igjen.. han har holdt på sånn siden slutten av mai.. tungt ... ja men håpe det blir myyye bedre nu som han bynne i bhg.. at han kanskje e mer sliten å må sove.. he he
Gjest Skrevet 18. august 2007 #5 Skrevet 18. august 2007 hysj, ikke si det til noen, men han er 14 mnd..(nesten flaut...) han elsker vann, og våkner innimellom av seg selv, finenr da vannflaska og drikker,..men når det nærmer seg morgenen, da er det bare " å hoppe og drite i" (For å bruke et Larviksuttrykk..)å gi han vann. han kyler vannflaska avgårde, og leker V M i grining.. Han gir seg f... ikke får satse på juleferien, da settes limit'en--lang ferie, og hvem vet: han kan ha fikset opp selv
Mille** Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 5 er ikke tidlig morgen, det er natt og på natta spise man ikke. Det dere nå har lært han at hvis han gråter så får han flaske. For hver gang dere lar han gråte og til slutt gir han flaske så lærer han at det nytter. Om dere prøver å holde ut, men til slutt gir opp så lærer han at bare han skriker lenge nok så kommer det, så neste gang vil han holde ut enda lengre, og skrike enda flere timer. Her må dere sette av tid når dere har ork og overskudd, han må lære noe nytt, og det er at skrik ikke belønnes med flaske. Det blir nok tøft, men mer holdbart i lengden. Lykke til! )
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Kl 05 er grytidlig morgen, og aller helst burde han vel sove til rundt 7, eller noe i den retning. Men jeg ville nok latt ham fått viljen sin ei stund til, og så satt av juleferien til den store kampen. Og er du heldig, så har han slutta med dette "tullet" av seg selv når jula kommer. Føler med deg!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Hm, er vel den konklusjonen jeg også har kommet til, Kakao. (Og du, jaggu meg lang juleferie i år...Hehe. Elsker når juleaften faller på mandag:-)) Så ligger det vel noe i det at "problemet først dukker opp når man anser det som et problem". Igrunn går det greit å krype ut av senga og la han få den flaska - så lenge jeg vet at jeg kan sove en stund etterpå- (Eller enda bedre: legge puta over ørene, og la husbonden gjøre den jobben...)
Mamma´n til A og F Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Vet ikke helt jeg, men tror jeg hadde gitt melkeflaska. Du kan jo risikere at morgenen starter klokken fem hvis du slutter. Min helsesøster sier at klokken fem er morgen:) Når jeg sluttet med morgenpuppen ble det slutt på lange morgener i senga..... Har en veninne med 3 barn. Alle har fått melkeservering tidlig morgen. Og ja, de sluttet av seg selv alle sammen:))) Bare husk en real runde med tannbørsten når dere står opp...
Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Når står du opp selv, forresten? Jeg står opp før kl 06 og rekker akkurat å komme på jobb til 08 på den måten. Hadde jeg stått opp kl 05, så hadde jeg hatt god tid, og kanskje til og med rukket å få gjort litt før elevene kom.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Jeg står opp halv syv. 3 minutter til barnehagen, 2 minutter til jobb...Så da rekker jeg være på jobb til 8... Kroppen min nekter å våkne klokken 05...(Eller kanskje det er hjernen som neter å lystre:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå